در پی اجرای یک طرح ضربتی با محوریت کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان‌رضوی، ۲۸ متهم تحت تعقیب در حالی زمینگیر شدند که در میان آن‌ها اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت طلا و جواهر در پوشش مأمور بهداشت هم دیده می‌شود.

سرقت طلا در پوشش مأمور بهداشت!

بررسی تعدادی از پرونده‌های مفتوحه در پلیس آگاهی  موجب شد تا سرهنگ «قنبری»، رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی استان دستور ویژه‌ای برای شناسایی متهمان تحت‌تعقیب را صادر کند.

از همین رو موضوع برای پیگیری و اقدام پلیسی مناسب روی میز رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن این پلیس تخصصی قرار گرفت تا هرچه سریع‌تر عملیات نهایی دستگیری متهمان کلید بخورد.

عملیات پلیسی در ۶ منطقه

سرهنگ میش‌مست، رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن، در نخستین گام به تمامی پرسنل تحت امر آماده‌باش داد و هر پرونده روی میز یکی از تیم‌های این دایره قرار گرفت تا با واکاوی دقیق پرونده‌ها و دیگر اقدام‌های فنی و پلیسی، رد متهمان زده شود.

از سوی دیگر گزارش واصله از برخی مناطق شهر هم به این موضوع اشاره داشت که تعداد سرقت‌های به وقوع پیوسته افزایش داشته که در همین راستا منابع و مخبرین در ۶نقطه از شهر(خواجه‌ربیع، گلشهر، پنج‌تن، قاسم‌آباد، بولوار خیام و چراغچی) فعال و مناطق هدف را مورد رصد قرار دادند.

پس از این سلسله‌اقدامات شبانه‌روزی و ردزنی‌های صورت گرفته، مأموران موفق به شناسایی محل اختفای سارقان تحت تعقیب و پاتوق آن‌ها شدند.

در این مرحله پس از انجام هماهنگی‌های لازم قضایی و در پی هفت عملیات پیاپی و برق‌آسا در مناطق یادشده، ۲۸ سارق حرفه‌ای که از سوی دستگاه قضایی هم تحت تعقیب بودند، غافلگیر و دستگیر شدند.

سرقت طلا در پوشش مأمور بهداشت

گزارش قدس حاکی است، مأموران دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی در حین اجرای این طرح ضربتی پی بردند اعضای یک باند زورگیری که در پوشش مأموران بهداشت و اجرای طرح واکسینه کردن وارد منازل عده‌ای از شهروندان شده و با استفاده از داروی بیهوشی و بیهوش کردن آن‌ها، طلا و جواهراتشان را با خود می‌برند، در یکی از مناطق شهر مخفی شده‌اند که هر سه عضو باند نیز دستگیر شدند.

همچنین در میان افراد دستگیر شده هشت سارقی حضور دارند که به صورت کاملاً حرفه‌ای در امر سرقت و زورگیری گوشی‌های تلفن‌همراه فعالیت داشتند که آن‌ها هم در منطقه گلشهر دستگیر شدند. بررسی‌های تکمیلی پلیس حاکی از آن بود که این افراد در تغییر سریال گوشی‌های سرقتی دستی بر آتش داشتند و هنگام دستگیری پنج گوشی تلفن‌همراه سرقتی از آن‌ها کشف شد.

در پایان اجرای این طرح با تلاش مأموران دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان‌رضوی، ۱۲۵مالباخته شناسایی و در فرایند بازجویی‌های صورت گرفته و با توجه به ادله موجود، متهمان بازداشت شده به بیش از ۸۶ فقره انواع سرقت اعتراف کردند.

در حالی تحقیقات پلیس برای کشف دیگر جرایم احتمالی و دستگیری افراد مرتبط با متهمان ادامه دارد که اسامی سارقان شناخته‌شده‌ای مانند موسی.غ، سیما. ش، مهران. ر، مینو،ر، غلام.ن، محمد.ت و... در این پرونده دیده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.