پس از گذشت دو هفته از اعمال تعطیلی اصناف گروههای شغلی ۲، ۳ و ۴ بخاطر موج چهارم شیوع ویروس کرونا در مشهد بالاخره فروشگاهها و پاساژهای عرضه پوشاک در این کلانشهر از محدویتهای کرونایی تبعیت کرده و تعطیل شدند.

اجرای محدودیتهای کرونایی توسط فروشگاههای پوشاک در مشهد آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، معاون امنیتی انتظامی فرماندار مشهد گفت: طی نشستی با مسوولان پاساژها و فروشگاههای بزرگ پوشاک مشهد گفتگویی اغنایی انجام شد و در نهایت آنها تا پایان هفته جاری مغازه‌ها را تعطیل کنند.  

محمدرضا دانشورنیا افزود: البته این اصناف مسائلی از جمله اینکه ملزم به پرداخت اجاره مغازه بوده و یا باید چکهای خود را پاس کنند مطرح می کردند و از طرفی نسبت به فعالیت برخی صنوف و ادامه فعالیت بانکها نیز مطالبی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: با وجود همه مشکلات در نهایت پاساژهای بزرگ اعلام کردند از دستورالعملهای ابلاغی ستاد کرونا تبعیت می‌کنند و تبعا دیگر نیازی به ورود تعزیرات به این موضوع نیست.

اشرفی، مدیر یکی از فروشگاههای پوشاک واقع در میدان ۱۷ شهریور مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در نهایت پس از گفتگو با فرمانداری مقرر شده است مدتی پاساژها تعطیل باشند تا برای تداوم تعطیلی ها تصمیم گیری شود.

یکی از فروشندگان لباس در محدوده بلوار امامت مشهد که خواست نامش ذکر نشود گفت: فعلا با ترس و لرز فعالیت داریم، البته با حضور ماموران بهداشت دقایقی درب مجتمع های تجاری را می بندیم اما پس از رفتن آنها دوباره کار خود را از سر می گیرم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دو هفته پیش اعلام کرد: با توجه به این که محدودیتهای صنفی مرتبط با کرونا از روز شنبه ۲۱ فروردین ماه  به اصناف ابلاغ شده است نظارت بر واحدهای صنفی و برخورد با متخلفان در دستور کار قرار گرفته است.  

دکتر مهدی قلیان‌اول افزود: با توجه به این که تعطیلی فعالیتهای صنفی گروههای دو، سه و چهار از قرارگاه ملی کرونا ابلاغ شده است لذا در صورت مشاهده تخلف صنفی در این خصوص، ابتدا به واحد صنفی تذکر کتبی داده خواهد شد و در صورت تکرار تخلف، از طریق مراجع قضایی اعلام جرم می شود.

کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد افزون بر ۱۱۰ هزار واحد صنفی دارای پروانه فعالیت دارد که مطابق اعلام ستاد ملی کرونا حدود ۴۰ درصد از آنها در گروه شغلی یک قرار دارند.  

هم‌اینک ۶۴ درصد اصناف مشهد محدودیتهای کرونایی و پروتکلهای بهداشتی پیشگیرانه را رعایت نمی‌کنند. این میزان در سطح خراسان رضوی ۵۳ درصد برآورد شده است.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بستری‌شدگان روزانه ناشی از کرونا در خراسان رضوی به ۳۶۲ نفر رسیده است.

تعداد کل بستری‌شدگان کووید ۱۹ در بیمارستانهای خراسان رضوی هم‌اینک حدود هزار و ۵۰۰ نفر است و شمار فوت ناشی از کرونا نیز با روند افزایشی در این استان دو رقمی شده است.
نتایج مثبت شدن آزمایش طبی پی. سی. آر در جمعیت مراجعان سرپایی مراکز منتخب کرونای دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است.  
۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. به بقیه جمعیت استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شود.   

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.