رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تقریبا ۳۰ درصد شرکت‌های مدیریت صادرات کشور ، در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند.

فعالیت ۳۰ درصد شرکت‌های مدیریت صادرات  کشوردر خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی امیر فخریان رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از برنامه ریزی به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت‌های شرکت مدیریت صادرات در سال۱۴۰۰  خبر داد و گفت: هم اکنون حدود ۳۰ درصد شرکت‌های مدیریت صادرات، در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند و این ظرفیتی مغتنم برای این خطه به شمار می‌آید.
او افزود: ﺷﺮﮐﺖ‌های EMC ﯾﮑﯽ از اﻧﻮاع واﺳﻄﻪ ﻫﺎی ﺻﺎدراﺗﯽ هستند ﮐﻪ ﺑﺮای ﮐﻤﮏ ﺑﻪ بنگاه‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، معدنی و خدماتی در ﺟﻬﺖ ورود ﺑﻪ ﺑﺎزارﻫﺎی ﺟﻬﺎﻧﯽ و اﻓﺰاﯾﺶ ﺻﺎدرات ﮐﺎﻻ ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺎت آن ها، اﯾﻔﺎی ﻧﻘﺶ ﻣﯽ کنند.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: اﯾﻦ شرکت‌ها ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ و ﻧﯿﺎز خود ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﻤﺎم و ﯾﺎ ﺑﺨﺸﯽ از فعالیت‌های ﺻﺎدراﺗﯽ واحدهای متقاضی را بر عهده بگیرند.
امیرفخریان بیان کرد: با جدیت و نگاه ویژه‌ای که سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به موضوع توسعه صادرات دارد، حدود یک سوم شرکت‌های مدیریت صادرات کشور در این استان مشغول به فعالیت هستند و هم اکنون، مبحث شناسایی و پرورش EMCهای جدید در رشته‌ها و کشورهای مورد ضرورت، در دستور کار سازمان صمت استان قرار دارد.
او تصریح کرد: نقش شرکت‌های EMC بسیار متفاوت از شرکت‌های ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ است، شرکت‌های بازرگانی ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﭘﯿﺪا ﮐﺮدن ﻣﺸﺘﺮی ﺧﺎرﺟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻫﯿﭻ ﺗﻌﻬﺪی ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪه ﻧﺪارﻧﺪ، در حالی که ﺗﻌﻬﺪ در ﻗﺒﺎل ﺣﻔﻆ راﺑﻄﻪ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت ﺑﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و مشتریان خارجی ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺻﺎدرات بوده و این مجموعه‌ها را از ﺳﺎﯾﺮ واسطه‌های ﺗﺠﺎری ﻣﺘﻤﺎﯾﺰ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: این شرکت‌ها به واسطه تخصص و تجربه خود خدمات ارزشمندی را به تولید کنندگان و صاحبان بنگاه‌های کوچک و متوسط ارائه می‌دهند، اقداماتی که مشتمل بر ایجاد تقاضا و پاسخگویی به تقاضای موجود در بازارهای بین المللی می‌شود.
امیرفخریان اظهار کرد: ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺑﺮای ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺑﺎزارهای ﻫﺪف، ﺗﻌﯿﯿﻦ ویژگی‌های ﮐﻤّﯽ و ﮐﯿﻔﯽ ﻣﺤﺼﻮل ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز در ﺑﺎزار هدف، ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و اﻧﺘﺨﺎب ﺗﻮزﯾﻊ ﮐﻨﻨﺪه ﻣﺎﻫﺮ و ﺑﺎ ﺗﺠﺮﺑﻪ، ﻣﺬاﮐﺮه ﺑﺮای ﮐﺴﺐ ﻣﺠﻮزﻫﺎی ﻻزم، آﻣﻮزش ﺗﻮزﯾﻊ ﮐﻨﻨﺪه ﻫﺎ در ﻣﻮرد ﻧﺤﻮه ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻫﺮ ﻣﺤﺼﻮل ﺧﺎص، ﺗﻬﯿﻪ اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارک ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺻﺎدرات ﮐﺎﻻ ﯾﺎ اﺧﺬ و شرکت در ﻣﻨﺎﻗﺼﺎت ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺧﺎرج از ﮐﺸﻮر، ﺗﻌﯿﯿﻦ دﻗﯿﻖ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎی ﺑﯿﻤﻪ، ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ و ...، اراﺋﻪ ﻣﺸﺎوره ﺑﺮای ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺬاری ﻣﺤﺼﻮﻻت (ﮐﺎﻻ ﯾﺎ خدمات)، اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت اﻧﺒﺎرداری در ﺑﺎزار ﻫﺪف، ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ اﻣﻮر ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ پرداخت‌ها و ﺗﻌﻬﺪات ﻃﺮﻓﯿﻦ به عهده شرکت‌های مدیریت صادرات و... از جمله خدمات این شرکت‌ها می‌باشد.
وی افزود: مجوز شرکت‌های مدیریت صادرات بعد از تکمیل مدارک و با بررسی و تائید در کمیته استانی و با معرفی سازمان صنعت معدن و تجارت و توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر شده و عملکرد آن‌ها نیز به‎طور مستمر توسط واحد مربوطه بررسی می‌شود و این امر، منجر به تمدید، یا ارتقای رتبه و یا سلب مجوز از آنان خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.