رئیس اداره محیط زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد، از صدور بیش از ۵۰ هزار اخطاریه برای خودروهای دودزا و آلاینده در سال ۱۳۹۹، توسط گشت های آلاینده‌های زیست‌محیطی "سمام" خبر داد.

صدور بیش از ۵۰ هزار اخطاریه برای خودروهای آلاینده

به گزارش قدس آنلاین، محمد پذیرا با اعلام این خبر اظهار داشت: آمارها نشان می دهد در سال ۱۳۹۹، بیشترین اخطاریه های صادر شده مربوط به خودروهای سواری با بیش از ۳۳ هزار اخطاریه بوده است.

وی افزود: پس از خودروهای سواری به ترتیب خودروهایی نظیر کامیونت ها و مینی بوس ها با ۹۹۵۲ مورد، وانت ها با ۵۹۷۱ مورد و اتوبوس ها با ۵۰۰ مورد، بیشترین اخطاریه های صادر شده را به خود اختصاص داده اند.

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: آمارها حاکی از آن است که میزان برخی آلاینده ها نظیر آلاینده ازن در شهر مشهد، نسبت به استانداردهای جهانی پایین تر است و این موضوع نتیجه برخی اقدامات مختلف نظیر نوسازی سیستم حمل و نقل عمومی، توسعه فضاهای فضاهای سبز شهری و راه اندازی اکیپ های گشت مقابله با آلاینده های زیست محیطی "سمام" ، بوده است.

پذیرا خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷ اکیپ مشترک شهرداری مشهد و پلیس راهور در قالب گشت های "سمام" نسبت به پایش و برخورد با خودروهای آلاینده در سطح شهر مشهد اقدام می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.