فرمانده انتظامی شهرستان طرقبه‌شاندیز از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو با ۲۰ فقره سرقت خودرو در این شهرستان خبر داد.

دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو  در طرقبه‌شاندیز

به گزارش قدس آنلاین، سال گذشته ۲۰ دستگاه خودرو در شاندیز به سرقت رفت و باعث نارضایتی مردم شد، اما تلاش و پیگیری‌های نیروی انتظامی در کلانتری بخش شاندیز جهت دستگیری سارقان به نتیجه رسید و سارق حرفه‌ای خودور با سابقه چندین فقره سرقت دستگیر شد.

سرهنگ بهنام اویسی اظهار کرد: پیگیری سرقت‌ها به منظور شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان طرقبه‌شاندیز با اشاره به اینکه بنا بر اظهارات یکی از مالباختگان خودرو مسروقه به سیـستم ردیاب مجهز بوده است، تصریح کرد: ماموران تجسس کلانتری بخش انتظامی شاندیز با اشراف اطلاعاتی و انجام گشت‌های هدفمند به صورت نامحسوس با همکاری پلیس آگاهی یک دستگاه خودرو پراید را که سیستم ردیاب بر روی آن نصب شده بود، در بلوارآزادی مشهد شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند.

وی افزود: متهم که خود را تحت محاصره پلیس دید خودرو را رها کرده و متواری شد اما در ادامه با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی ضربتی توسط مامورین دستگیر شد.

اویسی خاطرنشان کرد : متهم سابقه‌دار با استفاده از شاه کلید، خودروهای مدل پایین و عمدتا پراید را در مناطق مختلف شهرستان طرقبه شاندیز و مشهد انتخاب و در ساعات مختلف اقدام به سرقت این خودروها داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان طرقبه‌شاندیز تاکید کرد: متهم دستگیر شده در مواجهه با ادله و مستندات پلیس تاکنون به ۲۰  فقره سرقت خودرو در سال ۹۹  اعتراف کرده است و تحقیقات به منظور کشف سایر سرقت های احتمالی و دستگیری مال‌خران ادامه دارد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت موارد ایمنی اظهار کرد: عدم  تجهیز خودرو به لوازم ایمنی، بی احتیاطی هنگام سوار کردن مسافر و ترک خودرویی که مسافر داخل آن است، بازگذاشتن در و شیشه خودرو، قرار دادن وسایل و اشیای قیمتی بر روی صندلی خودرو و رها کردن خودرو در محل‌های ناامن ازعوامل تحریک سارقان و زمینه ساز اصلی سرقت خودرو است.

اویسی بیان کرد: توصیه می‌شود مالکان بر روی خودروی خود لوازم ایمنی نظیر سیستم ردیاب،  قطع‌کن برق مخفی، سوئیچ مخفی، قفل سوئیچی، دزدگیر، قفل پدال و فرمان و محافظ کامپیوتر خودرو  نصب کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.