معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا در این استان از اسفند ۹۸ تاکنون به هفت هزار و ۶۸ نفر رسیده است.

تعداد فوت شدگان کرونا در خراسان رضوی به هفت هزار و ۶۸ نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قلیان اول روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: چهار هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه در حوزه دانشگاه های علوم پزشکی سایر شهرستانها و نواحی استان فوت شده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون از مجموع ۳۳ هزار عضو کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیش از ۱۹ هزار نفر و معادل ۵۷ درصد واکسن کرونا دریافت کرده اند که این رقم در بخش درمان استان ۵۸ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون ۶۷ درصد بیماران خاص زیرپوشش این دانشگاه و همچنین ۴۱ درصد گروه زیرپوشش نظام پزشکی در سراسر استان واکسن کرونا دریافت کرده و بقیه نیز در نوبت دریافت واکسن قرار دارند.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ سهمیه واکسن کرونای اختصاص یافته به پاکبانهای استان تاکنون ۷۰۰ نفر واکسن زده و بقیه نیز به مرور  واکسن دریافت می کنند.

قلیان اول ادامه داد: واکسن‌های ترریق شده تولید کشورهای روسیه، کره جنوبی، هند و چین بوده و تاکنون  هیچگونه عوارضی در دریافت کنندگان این واکسن‌ها در مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت نشده است.

وی در باره مسافران افغانستانی که از مرز زمینی دوغارون وارد استان می‌شوند نیز گفت: این افراد قبل از عزیمت به ایران باید تست سلولی مولکولی در کلینیک ایرانیان هرات بدهند و کارت تاییدیه سلامت در مرز ارائه نمایند و درصورتی که علائمی از جمله تب داشته باشند در مرز دوباره از آنها تست کرونا گرفته می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: پیشتر از مسافران هوایی شهرهای کابل، مزارشریف و هرات در فرودگاه مشهد نیز تست کرونا  گرفته می شد اما یک هفته است که این روند متوقف شده اما با توجه به تاکید امروز رییس جمهوری به نظارت بر مرزهای شرقی کشور برای جلوگیری از ورود نوع هندی کرونا، انجام تست کرونا از این مسافران از سر گرفته خواهد شد.

سرپرست دفتر امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: با اقدامات هماهنگ ارکان امنیتی استان، رعایت شیوه نامه های بهداشتی توسط اصناف پیگری می شود و با وجود مشکلات متعدد از پنجشنبه هفته گذشته شاهد تبعیت بسیاری از کسبه و تعطیلی پاساژها و کسب و کارها بودیم.

محمد تقی هاشمی افزود: همچنین در حوزه ناوگان حمل و نقل درون شهری مشهد آمار ترددهای روزانه حدود ۳۰ هزار نفر کاهش یافته است.

وی در خصوص برگزاری برخی جلسات در استانداری خراسان رضوی با حضور بیش از ۱۵ نفر اعلام کرد: با توجه به اهمیت برگزاری جلسات برای مردم در کنار رعایت همه شیوه نامه های بهداشتی و تامین فضای کافی برای جلسات به ناچار گاهی مجبور به انتخاب بین بد و بدتر هستیم.  

سرپرست دفتر امنیتی انتظامی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: الزام برای برگزاری برخی جلسات وجود دارد و هنوز برخی بسترها برای برگزاری مجازی این جلسات در استان فراهم  نشده است اما عدم رعایت پروتکلها یا برگزاری جلسات اداری برخلاف شیوه های بهداشتی را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.