ناایمن بودن استخرهای کشاورزی بار دیگر حادثه آفرید و این بار در روستای ملی شهرستان چناران جان پدر و فرزند خردسالش را گرفت؛ دادستان چناران در این باره گفت: جهادکشاورزی مسوولیت نظارت بر این موضوع را دارد و ما منتظر دریافت گزارشات در خصوص چگونگی فوت این افراد در روستای ملی هستیم و اگر کوتاهی و قصوری صورت گرفته باشد با عوامل برخورد خواهد شد.

استخرکشاورزی در چناران جان پدر و پسر خردسالش را گرفت/ دادستان چناران: جهادکشاورزی مسوول نظارت بر استخرهای کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین، گاه و بیگاه خبر غرق شدن افرادی که برای شنا به استخرهای ذخیره آب کشاورزی رفته‌اند، رسانه‌ای می‌شود، این استخرهای کشاورزی هرچند برای ذخیره آب ساخته شده‌اند، اما در برخی مواقع جان افراد را بی‌رحمانه می‌گیرند.

در شهرستان چناران استخرهای کشاورزی زیادی وجود داردکه تاکنون جان افراد زیادی را گرفته و خانواده‌های زیادی را داغدار کرده است.

در یکی از حوادث اخیر که روز جمعه سوم اردیبهشت ماه جاری، در روستای ملی واقع در ۱۰ کیلومتری چناران رخ داد، پدری که شاهد جان دادن فرزند ۸ ساله خود در استخر آب کشاورزی بود برای نجات فرزند به داخل استخر پرید و متاسفانه هر دو باهم جانشان را از دست دادند.

این روایت تلخی است که دهیار روستای ملی برایمان بازگو کرد.

علی‌محمد رسولی در ادامه، رقم خوردن چنین حوادث ناگواری را ناشی از عدم ایمنی استخرهای کشاورزی بیان کرد و گفت: بسیاری از این استخرها در چناران بدون داشتن حصار و ایمنی کافی و همچنن عدم برخورداری از محلی برای گرفتن دست و به شکل شیبدار ایجاد شده‌اند که منجر به چنین حوادثی می شود.

وی ضمن گلایه از نبود امکانات کافی نیروهای امدادی گفت: نیروهای آتش‌نشانی و هلال احمر چناران پس از اطلاع، زمانی که این افراد جان خود را از دست داده بودند در محل حاضر شدند.

دهیار روستای ملی افزود: ما برای بیرون آوردن جنازه‌ها نیاز به نجات غریق داشتیم  ولی نیروهای امدادی حاضر، نجات غریق در اختیار نداشتند.

وی برحسب اطلاع شخصی، آمار کشته شدن مردم در استخرهای کشاورزی در شهرستان چناران را قابل توجه عنوان کرد و گفت: همین استخر این روستا و برخی دیگر از استخرها از نظر مسائل  ایمنی مشکل دارند و کسی هم نظارت بر این مسائل مهم را ندارد؛ سال گذشته در چندین روستای دیگر در این منطقه چنین اتفاقاتی  افتاد و تعدادی جان خود را از دست داده اند.

موضوع را از دادستان چناران پیگیری کردیم.

عباسعلی نظرجانی  گفت: در خصوص رعایت مسائل ایمنی نظیر نصب فنس و تابلوهای هشداردهنده قبلا بخشنامه‌ای به جهادکشاورزی ابلاغ  شده است و مالکان باید از نظر ایمن‌سازی این استخرها رعایت ضوابط را بطور کامل داشته باشند و بر اساس ابلاغیه عمل کنند.

وی با بیان اینکه بروز این حوادث به هیج وجه توجیه‌پذیر نیست، ادامه داد: جهادکشاورزی مسوولیت نظارت بر این موضوع را دارد و ما منتظر دریافت گزارشات در خصوص چگونگی  فوت این افراد در روستای ملی هستیم و اگر کوتاهی و قصوری صورت گرفته باشد با عوامل  برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.