محمدرضا تاجیک نماینده کارگران در شورای عالی کار با اشاره به دلایل عدم تصویب حق مسکن ۱۴۰۰ کارگران گفت: اگر به این موضوع به صورت ویژه نگریسته شود به احتمال زیاد ما باید طی هفته جاری منتظر تائید و ابلاغ آن از سوی وزارت کار باشیم.

احتمال تصویب و ابلاغ حق مسکن ۱۴۰۰ کارگران طی هفته جاری

«محمدرضا تاجیک» نمایندگان کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با قدس آنلاین، پیرامون آخرین تحولات در رابطه با عدم تصویب حق مسکن کارگران گفت: متاسفانه همانطور که در سال‌های قبل نیز شاهد بودیم هر موقع سر و کار نمایندگان کارگری به هیأت دولت می‌افتد تعلل در تصمیم گیری برای معیشت میلیون‌ها کارگر را شاهد بودیم. 

تاجیک با اشاره به اینکه عدد و رقم در رابطه با حق مسکن کارگران موضوع مهمی نیست این شکل کار است که جامعه کارگری از آن ناراحت است.

وی افزود: مصوب شورایعالی کار این بود که هر زمانی این مسئله مصوب شود از ابتدای سال باید مصوبات لازم الاجرا باشند اما وقتی این اتفاق رخ نمی‌دهد بسیاری از کارگران از این مسئله متضرر می‌شوند. به عنوان مثال آن دسته از کارگران که تصمیم به تسویه حساب گرفته‌اند یا تصمیم به جابه جایی کارگاه خود تا آخر فروردین ماه دارند چون این حق مسکن از ابتدای سال اعمال نشده است در هنگام تسویه حساب دچار مشکل می‌شوند و به همین علت اغلب کارفرمایان از پرداخت حق و حقوق آنها سرباز می‌زنند.

به گفته این فعال کارگری شاید این رقم برای جامعه کارفرمایی عدد قبال توجهی نباشد اما هرچه قدر هم کوچک باشد برای کارگران حداقلی بگیر رقم بزرگی محسوب می‌شود.

نماینده کارگران در شورای عالی کار تصریح کرد: مصوبه شورای عالی کار توسط وزیر کار ارسال شده است اما همان طور که در جریان هستید از طرفی ما با تعطیلات دو هفته‌ای عید مواجه بودیم و از طرف دیگر این مسئله باید در کارگروه تخصصی اقتصادی ذیل دولت باید بررسی و در ادامه برای تصویب ارائه شود به این‌ها تعطیلی‌های کرونا را اضافه کنید و همه اینها دست به دست هم داده است که این موضوع  مهم در دستور کار دوستان نباشد یا اگر هم هست به صورت ویژه به آن نگریسته نشود.

تاجیک ادامه داد: بنده این مسئله را از وزرات خانه پیگیری کردم و درخواست ما از آقای شریعتمداری این است که این موضوع را در دستور کار ویژه خودشان قرار بدهند و به نتیجه برسانند ولی خب این موضوع هم روند بوروکراتیک اداری خودش را دارد و ما هم بنا نداریم چارچوب این برنامه ریزی را برهم بزنیم اما اگر به این موضوع به صورت ویژه نگریسته شود به احتمال زیاد ما باید طی هفته جاری منتظر تأیید و ابلاغ ان از سوی وزارت کار باشیم.

وی تأکید کرد: درخواست ما از دولت این است که در این روزهای سخت کرونایی که جامعه کارگری متحمل سختی‌های بسیاری شده‌اند این مسئله رابه این خانواده‌ها به صورت مضاعف تحمیل نکنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.