سمنان- سوءاستفاده دو تن از مسئولان شهرداری از طرح واکسیناسیون پاکبانان در شهرداری سمنان چند روزی است که فضای مجازی را باخبرهای ضدونقیض و البته تشویش فراوان روبرو کرده است.

سوءاستفاده از واکسیناسیون پاکبانان سمنانی شایعه یا واقعیت؟

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: درحالی‌که در طی ماه گذشته واکسینه سازی پاکبانان سراسر کشور در برابر بیماری کرونا اجرا شد اما در این‌بین برخی از مسئولان و مدیران در شهرداری‌های مختلف از این فرصت استفاده کرده و بااینکه سهمیه‌ای برای واکسیناسیون نداشتند اما خود را در میان پاکبانان جا زده و واکسن دریافت کردند.

گفتنی است این موضوع در شهرداری سمنان نیز چند روزی است به یکی از خبرهای داغ فضای مجازی تبدیل‌شده است که البته با تائید و تکذیب‌های فراوان از طرف مسئولان همراه بوده است.

تکذیب شهرداری

درحالی‌که شایعه تزریق واکسن به دو تن از کارکنان شهرداری سمنان در محافل عمومی بالاگرفته است اما رئیس شورای اسلامی شهر سمنان این موضوع را شایعه‌سازی می خواند و از رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان خواسته تا اسامی افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند را منتشر کند.

سید مسعود سیادتی عصر شنبه در سیصد و شصت و یکمین نشست رسمی شورای اسلامی شهر سمنان  اظهار کرد: از استاندار هم به‌عنوان نماینده دولت نیز خواستار پیگیری و از نماینده مردم سمنان در مجلس خواستار نظارت بر این موضوع هستیم.

وی با اشاره به حساسیت زیاد مدیریت شهری سمنان بر روند تزریق واکسن به پاکبانان گفت: باید فهرست افرادی که واکسن دریافت کردند منتشر شود.

وی اذعان کرد: اولویت‌بندی برای اختصاص واکسن کرونا پسندیده است و اگر عده‌ای بی‌قانونی انجام دادند باید جلوی آن‌ها را گرفت اما جریان سازی‌های مسموم که باعث ناامیدی و بدبینی مردم به عده‌ای شود پسندیده نیست.   

اطلاعیه دانشگاه علوم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین گفتنی است در این رابطه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: استفاده مدیران شهرداری سمنان از سهمیه واکسن کووید۱۹ پاکبانان این شهر تکذیب می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در این اطلاعیه اعلام کرد: مطلبی توسط افرادی در فضای مجازی مبنی بر استفاده از سهمیه واکسن کووید۱۹ پاکبانان زحمتکش جهت تعدادی از مدیران شهرداری سمنان در حال انتشار است، که این مورد صحت ندارد و تکذیب می‌شود. 

در این اطلاعیه بیان شد: مردم استان به اخبار کذب و بدون سند منتشرشده توسط برخی افراد توجه نکنند و اخبار موثق شیوع ویروس کرونا و واکسیناسیون را از منابع رسمی پیگیری کنند. 

در ادامه اطلاعیه آمده است: لذا در شرایط حساس کنونی انتشار این‌گونه اخبار ضمن اینکه خستگی را بر وجود تلاشگران عرصه سلامت باقی می‌گذارد، بر اعتماد عمومی و بدنه سلامت نیز آسیب رسانده، برخلاف فرمایشات مقام معظم رهبری است و آرامش جامعه را خدشه‌دار می‌کند. 

تائید معاون سیاسی استاندار

این تکذیب ها از طرف شورای اسلامی شهر سمنان و دانشگاه علوم پزشکی در حالی است که جانشین ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان این سوء استفاده را تائید می کند.

گفتنی است درحالی‌که مسئولان شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی سمنان در طی دو روز گذشته تمام تلاش خود بر این نهاده‌اند تا این موضوع را تکذیب و منتشرکنندگان این خبر را تشویش گر اذهان عمومی جلوه دهند اما معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و جانشین ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان نسبت به عزل سریع و با قید فوریت ۲ کارمند سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان به دلیل استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان دستور قاطع داد.

حبیب‌الله خجسته پور روز یکشنبه در نامه‌ای به شهردار سمنان، خواستار برکناری ۲ نفر از کارکنان سازمان مدیریت پسماند شهرداری شد. 

خجسته پور در این نامه آورده است: با عنایت به بررسی‌های به‌عمل‌آمده، ۲ نفر از کارکنان سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان که با توجه به نامه شماره ۴۹۰۲۶ مورخ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و نامه شماره ۱۳۹۹/۶/۲۵۰۹۰ مورخ ۲۳ اسفند ۹۹ معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان، واجد شرایط دریافت واکسن کووید۱۹ (COVID ۱۹) نبوده اند ، نسبت به دریافت و استفاده از واکسن اقدام کردند. 

در ادامه نامه آمده است: در راستای اجرای دستور ابلاغی معاون اول رییس جمهوری به عنوان وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، نسبت به عزل این افراد از مسئولیت با قید فوریت اقدام و نتیجه را اعلام کنید.

خجسته پور ادامه داد: لازم به توضیح است با توجه به بررسی انجام فرآیندها، هیچگونه تقصیری متوجه متولیان امر در دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیست.

واکسن زدن مسئولان شهرداری سمنان به جای پاکبانان را جریان سازی مسموم دانست و گفت: عده‌ای با تشویش اذهان عمومی و بی اخلاقی رسانه‌ای فشار روانی بر مردمی که این روزها از شیوع ویروس کرونا رنج می‌برند را بیشتر می‌کنند.

به گزارش ایرنا، از و افزود وی افزود: رئیس جمهوری کشورمان در مورد برخورد با سوء استفاده کنندگان از واکسن ها از جمله در شهرداری ها و شوراها واکنش نشان داد و صدا وسیما نیز از همان زمان آن را دستمایه ای برای اخبار خود کرد تا القای ذهنی در مردم به این قشر به وجود آمد. 

سیادتی ابراز داشت: دولت وظیفه تامین واکسن برای تمامی اقشار مردم به صورت رایگان را دارد در حالی که موضوع واکسن فروشی مطرح می شود و اگر هم بخش خصوصی در میان است باید دولت هزینه آن را پرداخته و آن را رایگان به دست مردم  برساند. 

رئیس شورای شهر سمنان گفت:

این دانشگاه افزود: در ساعات اخیر مطلبی توسط افرادی در فضای مجازی مبنی بر استفاده از سهمیه واکسن کووید۱۹ پاکبانان زحمتکش جهت تعدادی از مدیران شهرداری سمنان در حال انتشار است، که این مورد صحت ندارد و تکذیب می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.