شیراز-در حالی که وضعیت توزیع مرغ در بسیاری از استان‌ها پس از افزایش قیمت به حالت عادی و معمول درآمده است اما این صف در استان فارس ظاهراً خیال کوتاه آمدن ندارد و هم چنان عطش برای خرید این محصول در بازار وجود دارد.

صف مرغ در شیراز کوتاه نمی‌آید!

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: اگر هم چون خبرنگار ما گشت‌وگذاری در شهر شیراز داشته باشید در هیچ‌یک از فروشگاه‌های توزیع مواد پروتئینی در خیابان‌هایی مانند بلوار نصر، رحمت، پاسداران و شهرک گلستان هیچ مرغ کشتار روزی برای خرید یافت نمی‌شود.

میانگین مصرف گوشت مرغ در سطح فارس روزانه حدود ۳۵۰ تن گوشت گرم است که از تولید مرغداری‌های داخل استان تأمین می‌شود و این در حالی است که بنا بر گفته مسئولان در حال حاضر حتی بیش از این مقدار و به میزان ۴۰۰ تن مرغ

توزیع می‌شود  اما درست سؤال همین‌جاست اگر ما بیش از مصرف تولید داریم آن‌هم درزمانی که به دلیل کرونا بیشتر تالارهای پذیرایی و مراسم دسته‌جمعی تعطیل است این مرغ‌ها به کجا می‌روند و در کدام بازار توزیع می‌شود؟

بسیاری از مردم این سؤال برایشان مطرح است حالا که دیگر قیمت مرغ هم افزایش پیداکرده است دیگر چه بهانه‌ای برای کمبود و نقصان در توزیع وجود دارد؟

در همین راستا بسیاری از شهروندان شیرازی خواستار تعهد مسئولان سازمان بازرسی و همین‌طور جهاد کشاورزی برای نظارت بر این موضوع هستند.

مشکل کجاست؟

گوشت مرغ تولیدی در فارس در کجا توزیع می‌شود دقیقاً سؤالی است که مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز پاسخ آن را به‌درستی نمی‌داند.

صمد رنجبری در این رابطه توضیح می‌دهد: مرغ کشتار شده در کشتارگاه‌های استان قطعاً روانه بازار می‌شود اما اینکه این محصول روانه کدام بازار می‌شود مشخص نیست.

 وی می‌گوید: به‌طور مثال همین شامگاه جمعه سوم اردیبهشت‌ماه ۶۳۷ تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های سراسر استان تولید و روانه بازار شده است و این در حالی است که نیاز بازار از ۳۵۰ الی ۴۰۰ تن تجاوز نمی‌کند اما برای ما هم سؤال است که این حجم کشتار روانه کدام بازار می‌شود؟

وی اظهار می‌کند: نیاز معمولی بازار گوشت مرغ در سطح استان فارس به‌صورت روزانه بین ۳۵۰ تا حداکثر ۴۰۰ تن بوده است که شامگاه جمعه بیش از یک و نیم برابر متوسط مصرف،گوشت مرغ در استان کشتار و روانه بازار شده است.

وی در پاسخ به سؤالی که آیا ممکن است گوشت تولیدی توسط واسطه و دلال‌ها روانه بازارهای خارج استان و یا اخلالی توسط این گروه در بازار صورت گرفته باشد توضیح می‌دهد: اخلال در بازار وجود دارد و اگر اختلالی در این خصوص وجود نداشت با توجه به افزایش چشمگیر کشتار در روزهای اخیر باید عرضه و تقاضا اکنون متناسب می‌شد که هنوز نشده و بروز این وضعیت عجیب است؟

وی می‌گوید: البته عطشی در بازار مرغ استان شامل واحدهای صنعتی،غذای فوری و رستوران‌ها وجود دارد و تا این واحدها اشباع نشود ممکن است تلاطم در این بازار ادامه داشته باشد.

رنجبری با اشاره به این مطلب که احتمال وجود اختلال توسط دلالان و سوءاستفاده گران بازار مرغ وجود دارد تأکید می‌کند: این درخواست وجود دارد که دستگاه‌های نظارتی و امنیتی به این موضوع ورود کنند تا شرایط بهبود پیدا کند.

وی یادآور می‌شود: شاید تا دو هفته پیش برای تأمین و توزیع مرغ با مشکل مواجه بودیم اما واقعیت این است که در حال حاضر بیش از مصرف تولید مرغ داریم و لذا توزیع و نظارت بران باید در دستور جدی سازمان‌های ناظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    1 0
    وای به جامعه ای که تو یکی از مسئولینش هستی نمیدونی مرغ وارد کدام بازار میشه؟؟؟؟پس تو چیکاره هستی و کارت دقیقا چیه گرفتن پول مفت
  • ناشناس ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    وای به جامعه ای که تو یکی از مسئولینش هستی نمیدونی مرغ وارد کدام بازار میشه؟؟؟؟پس تو چیکاره هستی و کارت دقیقا چیه گرفتن پول مفت