بعضی از سوره‌های قرآن شأن بخصوصی دارند و ثواب قرائت آن‌ها مخصوصاً در ماه مبارک رمضان بسیار زیاد است.

سوره‌ای که تلاوتش در ماه رمضان ثواب شهادت را دارد

به گزارش قدس آنلاین، از رسول خدا (ص) نقل شده است که فرمود: هر که این سوره را بخواند به او از ثواب کسی که ماه رمضان را روزه گرفته است و شب قدر را شب زنده داری کرده است داده می‌شود.

 قرآن کریم کتابی است که می‌تواند ظلمت‌های جهل و مشکلات انسان‌ها را برطرف کند و بهترین راه استفاده از این کتاب هدایت، خواندن و تدبّر و تفکّر در آیات آن است.

 

سوره‌ای که تلاوتش در ماه رمضان ثواب شهادت را دارد

 

از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است:

 مَنْ قَرَأَ اَلْقَدْرَ عِنْدَ سَحُورِهِ وَ عِنْدَ إِفْطَارِهِ إِلاَّ کَانَ بَیْنَهُمَا کَالْمُتَشَحِّطِ بِدَمِهِ فِی سَبِیلِ اَللَّهِ.

هر کس سوره قدر را هنگام سحرها و افطار قرائت کند، همانند کسی است که در فاصله این دو وقت در راه خدا به خونش آغشته شده است.

 

از رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) نقل شده است: هر که این سوره را بخواند به او از ثواب کسی که ماه رمضان را روزه گرفته است و شب قدر را شب زنده داری کرده است داده می‌شود.

سوره قَدْر یا انا انزلنا نود و هفتمین سوره و از سوره‌های مکی قرآن است که در جزء ۳۰ جای دارد. نام سوره قدر از آیات ابتدایی آن گرفته شده که به نزول قرآن در شب قدر و اهمیت آن شب اشاره دارد. سوره قدر از عظمت، فضیلت و برکات شب قدر و نزول فرشتگان رحمت در این شب سخن می‌گوید. شیعیان از محتوای این سوره، به ضرورت وجود امام معصوم (ع) در زمین تا روز قیامت استدلال می‌کنند.

 

خواندن این سوره در نمازهای یومیه و برخی از نمازهای مستحب و نیز هزار بار خواندن آن در شب‌های قدر سفارش شده است. در فضیلت این سوره منقول است: بهترین سوره‌ای که بعد از سوره فاتحه در نمازهای فریضه خوانده می‌شود، سورۀ قدر و توحید است.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.