شرکت فناوری و نوآوری رضوی با هدف اشتعالزایی در مناطق محروم کشور، طرح ساخت گلخانه های کوچک مقیاس را اجرایی کرده که نخستین نمونه آن در شهر بوشهر احداث شد.

ساخت گلخانه های کوچک مقیاس برای اشتغالزایی در مناطق محروم

به گزارش قدس آنلاین، در این پروژه شرکت فناوری و نوآوری رضوی، بررسی فنی و ساخت نمونه اولیه گلخانه کوچک مقیاس را در سه فاز مطالعات فنی و اقتصادی، طراحی و ساخت و راه‌اندازی بر عهده داشته است.

 

اشتغالزایی برای محرومان به همت متخصصان داخلی

طرح ساخت گلخانه کوچک مقیاس به صورت مشارکتی، توسط شرکت مدیریت زنجیره تامین رضوی و برای اجرا در مناطق جنوبی کشور ارائه شده است.

شرکت فن آوری و نوآوری رضوی نیز برای اجرای این طرح از بین متخصصان دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان، تیم اجرایی مناسب را انتخاب و پس از انجام مطالعات اولیه، طراحی و ساخت گلخانه ایده آل را آغاز کرد.  

پروژه گلخانه کوچک مقیاس، اقدامی در راستای کمک به اقشار کم درآمد در مناطق محروم کشور است و بهره‌وری و استفاده از توانمندی نیروهای متخصص داخلی و همچنین اشتغال‌زایی، از جمله اهداف این طرح به شمار می رود.

 

وجود ظرفیت مناسب برای توسعه طرح

این گلخانه ها علاوه بر هزینه پایین لازم برای راه اندازی، بهروه وری کشت و تولید محصول در واحد سطح را افزایش می دهد و پیش بینی می‌شود با توجه به ظرفیت های بالقوه موجود در مناطق محروم کشور، در آینده‌ای نزدیک این طرح توسعه پیدا کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.