رییس اداره بهزیستی کاشمر گفت: ۶۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی، پارسال به مددجویان این شهرستان پرداخت شد.

بیش از ۶۱ میلیارد ریال وام اشتغال‌ به مددجویان کاشمری پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین،اعظم حسن‌زاده  اظهار داشت: سقف تسهیلات پرداخت شده به مددجویان ۵۰۰ میلیون ریال بوده که در این راستا با تسهیلات اعطایی ۱۵۷ نفر به خوداشتغالی و رسیده اند.

وی با بیان اینکه بیشترین اشتغال به ترتیب در واحدهای توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته‌ است؛ گفت: در دوران کرونا با توجه به محدودیت‌ها برخی از مشاغل تعطیل شدند و بعضی مددجویان توانستند با گذراندن یک چرخه طولانی تسهیلات دریافت کنند.

حسن‌زاده در خصوص وضعیت اجرای قانون به کارگیری معلولان در این شهرستان، اظهار داشت: از محل ۳ درصد اشتغال معلولان سه نفر از افراد واجد شرایط پذیرش اولیه شده اند که امور اداری آن در جریان است اما هنوز مصاحبه ای با آنان صورت نگرفته است.

وی شمار مددجویان زیر پوشش و خانواده‌های آنان را ۱۸ هزار نفر عنوان کرد و گفت: امسال با همت سازمان بهزیستی توانستیم علاوه بر پرداخت حق پرستاری برای کلیه افراد دارای ضایعه نخاعی، ۸۰ نفر از معلولان دارای معلولیت شدید و خیلی شدید را زیر پوشش این طرح ببریم.

وی گفت: کل افراد ضایعه نخاعی که حق پرستاری دریافت می کنند تا پارسال ۷۶ نفر بود که این حق برای ۸۰ نفر دیگر از اسفند پارسال برقرار شد.

رئیس بهزیستی کاشمر گفت: هم اکنون هزار و ۸۰۰ خانواده پشت نوبت دریافت مستمری در واحدهای اجتماعی و توانبخشی داریم که امسال در صورت گشایش اعتبار امکان حمایت از آنان را خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.