وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به دیدارهای خود با مقامات ارشد عراقی تاکید کرد که تهران از نقش محوری بغداد در منطقه استقبال می‌کند.

 ظریف: از نقش محوری عراق در منطقه استقبال می‌کنیم

قدس آنلاین؛ محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در صفحه توئیتر خود نوشت: گفت وگوهای فوق العاده با برهم صالح رئیس جمهور، مصطفی الکاظمی نخست وزیر، محمد الحلبوسی رئیس مجلس، فواد حسین وزیر خارجه عراق و سایر رهبران شیعه و سنی داشتم.

وزیر امور خارجه در ادامه آورده است: تاکید شد که اولویت ایران همسایگانش هستند. ما از نقش محوری عراق در منطقه استقبال می‌کنیم. دیدارهای بیشتر امروز در عراق و اربیل خواهم داشت.

 ظریف روز گذشته پس از پایان سفر خود به قطر،  وارد بغداد شد. وی در بدو ورود به پایتخت عراق گفت: هفته‌های گذشته من این فرصت را داشتم به کشورهای منطقه سفر کنم. به‌نظرم یکی از مهمترین کشورهای منطقه برای ایران جمهوری عراق است، روابط بسیار نزدیک داریم. مردم عراق و ایران با هم و کنار هم در برابر دشمنان مشترک از صدام گرفته تا داعش مبارزه کردند و موفق شدند.

وزیر امور خارجه افزود: همکاری‌های متعدد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ما با عراق داریم. دو شهید بزرگوار ما یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس نماد مقاومت در این دو کشور هستند، لذا از هر جهت ایران و عراق به هم پیوند خورده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.