منچسترسیتی با غلبه بر تاتنهام به نخستین جام فصل دست یافت. قابل پیش‌بینی بود که با توجه به اوضاع آشفته تاتنهام و اخراج ژوزه مورینیو و البته فرم فوق‌العاده منچستر سیتی در هفته‌های اخیر، تیم پپ گواردیولا از شانس بیشتری برای پیروزی در جام اتحادیه و بالا بردن جام قهرمانی برخوردار باشد.

«پپ» میراث «مورینیو» را به تاراج برد

همین اتفاق هم رخ داد و سیتی با تک گل آیمریک لاپورت مقابل تاتنهام به پیروزی رسید و توانست نخستین جام فصل را بدست آورد؛ جامی که می‌تواند مقدمه ای بر کسب دیگر افتخارات این فصل برای سیتیزن‌ها باشد.

پپ گواردیولا پس از فتح جام اتحادیه با سیتی در رابطه با موقعیت‌های از دست رفته تیمش در مسابقه گفت: «بله این مسئله اهمیت دارد؛ چرا که ما برای گلزنی بازی می‌کنیم. ما هم خوشحالیم که نخستین عنوان فصل و چهارمین قهرمانی پیاپی در این رقابت‌ها را بدست آوردیم.ما از همان دقیقه اول با شخصیت باورنکردنی بازی کردیم تا بازی را ببریم. موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم. آن‌ها چند دقیقه فرصت داشتند و ضد حمله‌هایشان نیز خطرساز بود اما به طور کلی ما واقعاً یک بازی خوب انجام دادیم».

گواردیولا پیش از این با بایرن مونیخ و بارسلونا نیز جام‌های زیادی بدست آورده بود. او در این باره گفت: «خوب است. من در باشگاه‌های بزرگی بوده ام و به همین دلیل انجام این کار آسان‌تر است».

گواردیولا درباره رحیم استرلینگ و سیستم بازی تاتنهام نیز گفت: «رحیم حیرت انگیز بود. او به حریف نشان داد که ما اینجا هستیم تا بازی را ببریم. آسان نیست زیرا اوریه در مقابل او قرار داشت که بسیار خوب و سریع است. تاتنهام در کنترل ضربات و بستن فضاها فوق العاده عمل می‌کند و در این زمینه بسیار خوب است». پپ پس از پیروزی در فینال کارابائو کاپ برابر تاتنهام تأیید کرد اریک گارسیا احتمالاً باشگاه را ترک کرده و به بارسلونا خواهد پیوست. قرارداد این مدافع وسط در تاریخ ۳۰ ژوئن به پایان خواهد رسید و با وجودی که سیتی تمدید قرارداد را به او پیشنهاد کرده ، گارسیا قرار است سیتیزن‌ها را به عنوان بازیکن آزاد ترک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.