ظریف به اظهاراتش در فایلی که از وی منتشر شده است واکنش نشان داد.

 واکنش ظریف به انتشار فایل صوتی سخنانش

قدس آنلاین؛ محمد جواد ظریف که در چند روز گذشته به دلیل انتشار یک فایل صوتی از وی مورد انتقاد جدی قرار گرفته و اظهارات وی محل بحث و تامل بسیاری بوده است، امروز واکنشی مبهم و تلویحی با این اتفاق داشته است.

او در اینستاگرامش نوشته است: من معتقدم کار برای تاریخ نکنید چون خطاب به تاریخ می‌گویم. خیلی نگران تاریخ نباشید نگران خدا و مردم باشید.

پست اینستاگرامی ظریف در حالی است که مردم منتظر اظهار نظر صریح او درباره محتوای فاجعه‌آمیز و همچنین نحوه انتشار مصاحبه محرمانه هستند و این‌گونه اظهارنظرهای مبهم دردی دوا نمی‌کند.

این فایل صوتی که در آن ظریف با سعید لیلاز گفت‌وگو می‌کند برای نخستین بار از رسانه سعودی ایران اینترنشنال پخش شد، فایلی که در آن وزیر امور خارجه در اظهاراتی عجیب و قابل تأمل به بیان نکاتی می‌پردازد که بیگانگان از آن بیشترین بهره‌برداری را کرده‌اند.

دقایقی پس از انتشار این فایل، خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه به این مسئله واکنش نشان داد و اعلام کرد: این گفتگو صرفاً برای ثبت در حافظه سازمانی دولت تدبیر و امید ضبط شده بوده و قرار به انتشار آن نبوده است.او اعلام کرده این مصاحبه ۷ ساعت بوده و بخش کوتاهی منتشر شده است.

ساعاتی پس از انتشار این فایل، برخی چهره‌های نزدیک به دولت، مصاحبه صورت‌گرفته را به پروژه‌ای در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری به‌ریاست حسام‌الدین آشنا مرتبط دانستند و اعلام کردند: تعدادی از وزرا و معاونین رئیس‌جمهور به‌پیشنهاد حسام‌الدین آشنا و به‌دلیل اینکه دولت روزهای پایانی خود را سپری می‌کند برای ثبت در تاریخ و نه برای انتشار اقدام به انجام این مصاحبه کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
    0 0
    تو با اين سياست مي خواهي اوضاع سياست خارجي ما رو سر و سامون بدي. يا خيلي ساده اي يا خائن
  • علی ۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
    0 0
    یکی از مهمترین وظایف دیپلماسی در جهان حفظ منافع و دستاوردهای نظامی هر کشور است. جناب ظریف، به جای دفاع از دستاوردهای نظامی کشور در مقابل دشمنان دو قطب دیپلماسی و میدان درست میکنی! اقدامات دفاعی سپاه پاسدارن حافظ امنیت و اقتدار ما در دنیا شده و غرب به خاطر رشادت و ایثار شهدایمان به پای میز مذاکره آمده و اگر این نبود تو با وزیر جیبوتی هیچ فرقی نداشتی در حالیکه تو و دولت، با وارونه جلوه دادن اصل مساله، شکست خود در برجام را به گردن سربازان وطن میاندازی! آن هم در مملکت اسلامی نه استعماری! شما حتی به اندازه دیپلماتهای آمریکایی و غربی غیرت و شرف نداری که با وجود داشتن بمب اتم و جنایات بیشمار در دنیا باز هم از منافع نظامی و استعماری خود کوتاه نمی آید. دولتی که هنوز نمی داند دیپلماسی چیست با کمال گستاخی ادعا میکند که زبان دنیا را می فهمد! در حقیقت شما دیپلمات کشور آمریکا هستید نه دیپلمات کشور ایران. نتیجه اعتماد و رای ملت به دولتی که با تهدید نظام به شورش خیابانی از شورای نگهبان تایید صلاحیت میگیرد و حال آنکه صلاحیتش در ابتدا رد شده بود، همین می شود. آیا در خود آمریکا کسی از مسئولین جرات دارد بر علیه کشورش همچین کاری بکند؟ ترامپ یک کلمه گفت که از آن بوی تقلب می آمد دستش را از همه جا قطع کردند. وای برشما دولت تدبیر و امید البته برای دشمن نه برای کشور اسلامی ایران، که در این کشور پروار می شوید ولی به دشمن خدمت می کنید و از مهربانی نظام سواستفاده می کنید. ای مردم عزیز ایران اسلامی در این انتخابات اینبار به هوش باشید.