۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: 749778

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از برداشت گل محمدی از ۵۸ هکتار از باغات این شهرستان خبر داد.

برداشت گل محمدی در کاشمر آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد شجعی گفت: با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک منطقه و کمبود منابع آبی در شهرستان، آب به عنوان یکی از عوامل محدود کننده تولید نقش مهمی را در تعیین نوع فعالیت های کشاورزی ایفا می کند لذا یکی از راه‌های اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی، کشت گیاهان کم‌آب‌طلب مثل گل محمدی است. 

وی افزود: از مزایای کشت گل محمدی می توان به افزایش بهره وری آب، سازگاری با شرایط اقلیمی منطقه، پایداری در شرایط نامساعد محیطی و همچنین توجیه اقتصادی بالای آنها اشاره کرد که باعث شده این گیاه در بسیاری از اراضی شهرستان کاشمر به خصوص در زمین‌های کوهپایه‌ای که در آن امکان کشت بسیاری از گیاهان زراعی محدود است به عنوان یک گیاه راهبردی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد. 

مدبر جهاد کشاورزی کاشمر گفت: سطح زیر کشت گل محمدی در شهرستان ۵۸ هکتار است که پیش بینی می شود با عملکرد متوسط چهار تا ۶ تن در هکتار، افزون بر ۲۳۰ تن گل محمدی از  باغات شهرستان کاشمر برداشت شود.

شجعی همچنین  از جذب ۱۰۰ درصدی سهمیه تخم نوغان در این شهرستان خبر داد و گفت: سهمیه شهرستان کاشمر و کوهسرخ در سال جاری هزار و ۶۰۰ جعبه تخم نوغان بوده که خوشبختانه با استقبال خوب نوغانداران ۱۰۰ درصد این سهمیه جذب شده است. 

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.