معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت:سرمایه گذاری خارجی در این استان نسبت به کل سالهای گذشته افزایش یافته و پارسال به ۱۲۹ میلیون دلار رسیده است.

سرمایه‌گذاری خارجی در خراسان رضوی افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی اشرفی روز سه شنبه در نشست کمیته احصا و رفع موانع سرمایه گذاری خارجی در استان خراسان رضوی افزود: این میزان سرمایه گذاری خارجی در  قالب ۵۷ طرح ثبت شد و ۲۰ طرح دیگر نیز توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برای تصویب به سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران ارسال شد.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاران خارجی که پارسال مجوز سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی را دریافت کرده‌اند از کشورهای پاکستان، هندوستان، افغانستان، عراق، روسیه، هنگ کنگ، لبنان، فرانسه، آلمان و ترکیه هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی به تشریح اقدامات این کمیته طی چهار نشست پیشین آن پرداخت و گفت: درخواستهای سرمایه گذاران خارجی در خراسان رضوی در حوزه های اقتصادی و تجاری و تسریع و ایجاد سهولت در فرآیند خدمات رسانی به آنان طی چهار نشست این کمیته از اواخر سال گذشته تاکنون بررسی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

مرتضی اشرفی افزود: موضوع ثبت رسمی انجمن سرمایه گذاران خارجی توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی در حال پیگیری است و به فرماندهی نیروی انتظامی کشور منعکس شده است.

وی با اشاره به وجود ۲۵۰ شرکت خارجی ثبت شده مربوط به فعالان اقتصادی کشور افغانستان و ۷۰۰ سرمایه گذار افغانستانی در خراسان رضوی ادامه داد: یکی از درخواستهای فعالان اقتصادی افغانستانی، ایجاد تشکلی برای فعالان اقتصادی افغانستان در ایران با محوریت این استان برای پیگیری امور و مشکلات اقتصادی شان است که بررسی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با اشاره به درخواست دیگر فعالان اقتصادی خارجی در خراسان رضوی مبنی بر شماره گذاری پلاک خودرو و ورود موقت سرمایه گذاران به ایران، افزایش اعتبار مجوز خروج  و افزایش اعتبار پنج ساله گواهی نامه رانندگی سرمایه گذاران خارجی گفت: منعی در کلیت تحقق این درخواستها وجود ندارد  اما باید نشستی با محوریت اداره کل امنیتی – انتظامی استانداری و نمایندگان مرکز خدمات سرمایه گذاری و نیروی انتظامی و پلیس راهور برگزار و در مورد درخواستهای مزبور تصمیم گیری شود.

اشرفی افزود: در حوزه مشکلات موجود در تملیک اموال منقول و غیرمنقول به نام شرکتهای دارای سرمایه گذاری خارجی نیز اداره گذرنامه مامور است تا این موضوع را پیگیری کند و نتیجه آن را به دبیرخانه کمیته احصا و رفع موانع سرمایه گذاری خارجی استان ارایه دهد.

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.