اوپک پلاس قصد دارد با وجود بحران ویروس کرونا در هند و آثار مخرب آن بر بازار، تولید نفت خود را افزایش دهد.

اوپک پلاس عزمش را برای افزایش عرضه نفت جزم کرد

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) اعلام کردند که با وجود بحران ویروس کرونا در هند، به نظر می‌رسد تولیدکنندگان این ائتلاف برنامه افزایش تولید نفت را ادامه دهند، با این حال آنها همچنان چند روز برای بررسی داده‌های بازار و پیش‌بینی‌ها فرصت دارند.

کمیته مشترک فنی اوپک پلاس در نشست روز دوشنبه (ششم اردیبهشت‌ماه)، با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به ویروس کرونا در هند، اعلام کرد تأثیر این بحران بر تقاضا هنوز روشن نیست.

وزیران نفت اوپک پلاس قرار است روز چهارشنبه (هشتم اردیبهشت‌ماه) درباره برنامه افزایش تولید ۶۰۰ هزار بشکه در روز در ماه مه که در نشست یکم آوریل تصویب شده بود، تصمیم‌گیری کنند.

اوپک پلاس برای افزایش عرضه نفت مصمم است

یکی از نمایندگان حاضر در نشست کمیته فنی اوپک پلاس گفت: همچنان نسبت به شرایط هند هوشیار هستیم، اما هیچ توصیه‌ای برای به تأخیر انداختن افزایش تولید ارائه ندادیم، احتمال دارد این ائتلاف اواخر ماه مه برای ادامه بازبینی برنامه‌های تولید خود دیدار کند. در صورت وخیم‌تر شدن شرایط، اوپک پلاس می‌تواند تصمیم لازم را در نشست بعدی بگیرد.

قرار است تولید اوپک پلاس در ماه مه ۳۵۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد، این در حالی است که عربستان نیز اعلام کرده بخشی از کاهش تولید داوطلبانه خود را (۲۵۰ هزار بشکه در روز) تسهیل می‌کند. به این ترتیب مجموع تسهیل کاهش تولید این ائتلاف ۶۰۰ هزار بشکه در روز می‌شود.

انتظار تقاضای بیشتر و بهبود قیمت‌های نفت در چند ماه گذشته این تصمیم را در پی داشت. با این حال قیمت نفت خام برنت در روزهای اخیر حدود ۶۵ دلار برای هر بشکه ثابت بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.