۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 749858

شهردار مشهد از ضرب و شتم ۲ آتش نشان در حین ماموریت خبر داد.

ضرب و شتم ۲ آتش نشان مشهدی در حین ماموریت

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا کلائی، شهردار مشهد در پستی در صفحه اینستاگرام خود درباره حریق گسترده در بخشی از انبارهای خشکبار انتهای بولوار مصلی مشهد نوشت:

«در مسیر بازدید شبانه از پروژه‌های در حال اجرا، آقای نعمتی مدیرکل حراست شهرداری مشهد خبر از حریق گسترده در بخشی از انبارهای خشکبار انتهای بلوار مصلی داد؛ بازدیدها را کنسل و به سمت محل حادثه رفتم.

خداراشکر هنگام رسیدن به محل حادثه، حریق تا حد زیادی کنترل‌شده بود و همکاران آتش‌نشان درگیر دودگرفتگی شدید و کامل کردن اقدامات ایمنی بودند. انصافا بچه‌ها خوب عمل کرده بودند و شاید اگر کمی تعلل شده بود، کل انبارهای انتهای مصلی طعمه حریق می‌شد. دمشان گرم و بی‌نهایت از آن‌ها ممنونم.

اما موضوعی که واقعا برایم ناراحت‌کننده بود، گزارش همکارانم در آتش‌نشانی بود. واقعیت این است که ابتدا باورم نشد ولی بعد از تحقیق متوجه شدم که متاسفانه واقعیت دارد؛ ماجرا ازاین‌قرار است که فردی ساعت ۲۱:۳۱ با مرکز فرماندهی ۱۲۵ تماس می‌گیرد و خبر از حریق انبارها را می‌دهد. ساعت ۲۱:۳۳ یعنی دو دقیقه بعد دو دستگاه خودروی آتش‌نشان به محل می‌رسند و با مشاهده گستردگی حریق درخواست نیروی کمکی می‌کنند که ۲۵ خودرو از ۱۶ ایستگاه مجاور ظرف ۶ دقیقه بعد به محل می‌رسند.

نکته ناراحت‌کننده اینکه مالکان محل و عوامل زمانی که به محل می‌رسند و حجم بالای حریق را می‌بینند با ادعای اینکه آتش‌نشانان دیر رسیدند به سمت همکاران ما حمله‌ور شدند و به‌ویژه دو نفر از آتش‌نشان‌های باتجربه آقایان احمد صفاییان و امیر ناظر آبادی رو به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند که متاسفانه تا این لحظه هنوز در اورژانس و مشغول مداوا هستند.

واقعا این اتفاق را نمی‌توانم درک کنم؛ حتی به فرض اینکه همکاران ما به هر دلیلی دچار تاخیر شده بودند که این‌طور نبوده و نیروها ظرف دو دقیقه به محل حادثه رسیدند، چرا چنین برخورد زشتی باید شکل بگیرد؟

متاسفانه موارد اهانت از سوی افراد خسارت‌دیده به همکاران ما زیاد است ولی این‌که این‌چنین ضرب و شتمی شکل بگیرد، بی‌انصافی در حق زحمات عزیزان همکارانم است.

وظیفه خودم می‌دانم از همه همکاران آتش‌نشان بابت رفتارهای این‌چنینی عذرخواهی کنم و مطمئنم که همچنان صبورانه و به عشق مردم نازنین شهرمان وظایف خود را با تمام توان انجام خواهند داد، چراکه خداوند بیناست و به‌موقع خودش زحمات و جان‌فشانی‌های آنان را جبران خواهد کرد.»

انتهای پیام

منبع:فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.