سخنگوی گمرک از ورود و خروج ۱۹۲ مسافر از مرزهای زمینی با پاکستان در روز هفتم اردیبهشت با وجود اعلام محدودیت‌ها خبر داد.

ورود و خروج ۱۹۲ مسافر از مرزهای زمینی با پاکستان به رغم اعلام محدودیت‌ها

قدس آنلاین؛ به نقل از گمرک؛ سید روح اله لطیفی،  افزود:با وجود اعلام محدودیت‌ها برای ورود و خروج مسافر به سمت پاکستان و هند در رسانه‌ها و عدم ابلاغ آن به نهادهای مستقر در مرز، روز هفتم اردیبهشت ماه ۱۹۲ مسافر از مرز میرجاوه و ریمدان تردد داشتند.

سخنگوی گمرک ادامه داد:۸۰ نفر خارجی (تبعه پاکستان) و پنج ایرانی در این روز از مرز میرجاوه به تفتان پاکستان، و ۷۲ پاکستانی و چهار ایرانی از مرز تفتان پاکستان به مرز میرجاوه سیستان و بلوچستان وارد شدند همچنین از مرز ریمدان نیز ۳۰ نفر وارد و ۶ نفر به سمت پاکستان خارج شدند.

وی اضافه کرد: تا کنون ابلاغیه‌ای یا مکاتبه‌ای رسمی برای ممنوعیت ورود و خروج مسافری در حوزه مرزهای زمینی به سمت پاکستان به گمرک و سازمان‌های مستقر در مرز داده نشده، اما بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونای استان سیستان و بلوچستان که با حضور فرمانداران و اعضای ستاد این استان برگزار شد از فردا ورود اتباع خارجی (پاکستانی ها) به ایران از مرزهای زمینی و بازارچه‌های استان سیستان و بلوچستان، ممنوع بوده و از خروج ایرانی‌ها به سمت پاکستان نیز ممانعت به عمل می‌آید و صرفا اتباع دو کشور می‌توانند به کشور خود برگردند.

لطیفی توضیح داد:براساس این تصمیم که نسخه رسمی آن هنوز به گمرک ارسال نشده، کنترل‌های بهداشتی کامیون‌های تجاری نیز به مدت ۱۰ روز افزایش می‌یابد و شناورهای تجاری نیز تحت کنترل‌ها و پروتکل‌های سخت گیرانه‌ای امکان تخلیه و بارگیری پیدا می‌کنند.

وی در خصوص مسیرهای هوایی گفت: براساس اطلاعیه‌های سازمان هواپیمایی کشوری فروش بلیط به ۱۵ کشور ممنوع شده وپروازهایی به مبدا و مقصد هند نیز صورت نمی‌گیرد.

لطیفی در پایان ابراز امیدواری کرد تاهر چه سریعتر تصمیمات از کانال قانونی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.