اتحادیه اروپا این هفته از اپل به دلیل اقدامات ضد انحصاری در App Store شکایت خواهد کرد.

اتحادیه اروپا از «اپل» شکایت خواهد کرد

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، بر اساس گزارش‌ها مارگرت وستاگر، کمیسر ضد انحصار اتحادیه اروپا، اواخر این هفته اتهامات ضد انحصاری علیه اپل را اعلام می‌کند. این کمیسیون دلایلی دارد که معتقد است قوانینی که اپ استور اپل برای توسعه دهندگان تنظیم کرده است، نقض قوانین اتحادیه اروپا است.

این پرونده از دو سال پیش آغاز شد، زمانی که غول خدمات پخش موسیقی سوئدی اسپاتیفای شکایتی را در اتحادیه اروپا علیه اپل ثبت کرد. اسپاتیفای اپل را متهم می‌کند که در ازای اپلیکیشن Spotify در فروشگاه  ۳۰درصد هزینه اشتراک می‌گیرد. علاوه بر این، اپل همچنین کاربران خود را در مورد روش‌های دسترسی ارزان‌تر Spotify  خارج از اکوسیستم خود اپل منع می‌کند.

این پرونده، یکی از بسیار پرونده هایی است که علیه اپل به راه افتاده است. این پرونده همچنین یکی از مهمترین پرونده های ضد انحصاری علیه شرکت های فناوری ایالات متحده در اتحادیه اروپا است. منابع داخلی ادعا می کنند که کمیسیون اروپا قصد دارد اواخر این هفته پرونده اتهامات ضد انحصاری علیه اپل را تشکیل دهد. با این حال، این کمیسیون ممکن است برنامه‌های خود را به تعویق بیندازد.

Spotify در مارس ۲۰۱۹ شکایتی را در اتحادیه اروپا علیه اپل ثبت کرد. در ژوئن همان سال، کمیسیون اروپا تحقیق را آغاز کرد. وستاجر در آن زمان گفت که به نظر می‌رسد اپل به یک دروازه محدود کننده در توزیع برنامه ها و محتوا برای کاربران دستگاه های iOS تبدیل شده است.

با توجه به این شایعات اخیر، اپل اظهارات رسمی ندارد. با این حال اپل در گذشته گفته بود که App Store Spotify را امروز ساخته و به یک شرکت عمومی تبدیل شده است. اعتقاد دارد که Spotify فقط می‌خواهد از فروشگاه App بهره ببرد اما نمی‌خواهد سهمی در این زمینه ایجاد کند و هزینه‌ای پرداخت کند.

در مورد شکایات Spotify، اپل پاسخ داد که برای برنامه‌های رایگان خود هزینه ای توزیع نمی‌کند و ادعا کرد که فقط ۳۰درصد برای اشتراک‌های پرداخت شده در سیستم عامل هزینه دارد. علاوه بر این، اگر اشتراک از یک سال بیشتر شود، این نسبت به ۱۵ درصد کاهش می یابد.

با این حال، اسپاتیفای معتقد است که اپل رفتار ناعادلانه ای با رقبا دارد و هدف آن تبلیغ سرویس پخش موسیقی خود است. Spotify ادعا می‌کند که کنترل اپل در فروشگاه App خود نه تنها مصرف کننده را از انتخاب محروم کرده بلکه سایر ارائه دهندگان خدمات موسیقی را نیز از حقوق خود محروم کرده است. اپل این کار را به طور کامل برای پیشرفت سرویس موسیقی خود، Apple Music انجام داد.

Spotify همچنین گفت که دستیار صوتی هوشمند اپل Siri ، کاربران آیفون را با Spotify متصل نمی کند. علاوه بر این اپل همچنین اجازه نمی‌دهد Spotify برنامه‌های خود را در Apple Watch راه اندازی کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.