کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در راستای اقدامات نظارتی به منظور کنترل دقیق‌تر قیمت کالا و خدمات در مجموع سه هزار و ۵۵ شکایات مردمی مربوط به تخلفات صنفی و غیرصنفی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت استان در بخش کالا و خدمات دریافت و بررسی شده است.

ثبت بیش از ۳۰۰۰ شکایت مردمی از اصناف مشهد از طریق سامانه ۱۲۴

به گزارش قدس آنلاین، بخش علی بیاتی قله زو در این خصوص اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی، در فروردین ۱۴۰۰ در سطح استان در مجموع تعداد ۳۰۵۵ گزارش ستاد خبری وشکایت مردمی و ناظرین افتخاری به صورت حضوری، تلفنی دریافت و بررسی شده است. 

وی افزود: اهم گزارشات رسیده در بخش کالایی شامل مرغ، نان، روغن خوراکی، گوشت قرمز و در بخش خدمات، رستوران ها و غذاخوری ها، حمل ونقل درون شهری، تعمیر و تعویض روغن خودرو بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع از بررسی کل گزارشات رسیده تعداد ۶۷۲ واحد متخلف شناسایی و برای ایشان پرونده تخلف به ارزش ۶۲ میلیارد ریال تنظیم شده  و به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال گردیده است.

وی با بیان اینکه درجهت تسریع در احقاق حقوق شاکیان و جبران خسارت وارده در مواردی که موضوع شکایات موضوع عمومی و فراوانی نبوده و واحد صنفی دارای سابقه تخلف نباشد قبل از تشکیل پرونده تخلف در کارگروه‌های رسیدگی استانی، مصالحه و جلب رضایت شاکیان انجام می شود، تاکید کرد: در مجموع تعداد ۴۸ شکایت جلب رضایت شده و مبلغ یک و نیم میلیارد ریال به آنان بازگشت شده است . 

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.