خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که مجلس این کشور موافقت کرده است که از پارلمان برخی از کشورهای عربی و غیرعربی برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری سوریه دعوت به عمل بیاورد.

پارلمان سوریه، از مجلس ایران برای نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری دعوت می‌کند

قدس آنلاین: مجلس سوریه، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، موافقت خود را با مشارکت پارلمان‌های برخی از کشورها به منظور همراهی انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد.

شبکه «الاخباریه» سوریه در این خصوص گزارش داد که پارلمان سوریه با رأی اکثریت با دعوت برخی از پارلمان‌های کشورهای دوست و برادر برای همگامی با روند انتخابات ریاست‌ جمهوری سوریه و آگاهی از روند آن موافقت کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه «سانا» نیز در این ارتباط گزارش داد، پارلمان‌هایی که از آن‌ها برای همراهی انتخابات ریاست جمهوری دعوت به عمل خواهد آمد، از میان کشورهای الجزائر، عمان، موریتانی، روسیه، ایران، ارمنستان، چین، ونزوئلا، کوبا، بلاروس، آفریقای جنوبی، اکوادور، نیکاراگوئه و بولیوی خواهد بود.

پیش از این، حموده صباغ رئیس مجلس الشعب (پارلمان) سوریه اعلام کرده بود که انتخابات ریاست‌جمهوری برای سوری‌های مقیم خارج در ۲۱ می ۲۰۲۱ (۳۱ اردیبهشت) و سوری‌های داخل این کشور در ۲۶ می ۲۰۲۱ (۷ خرداد) برگزار خواهد شد.

«بشار اسد» رئیس‌جمهور فعلی سوریه در تاریخ یکم اردیبهشت ماه رسما برای مشارکت در انتخابارت ریاست‌جمهوری سوریه اعلام نامزدی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.