۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 750055

دیدارهای پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب و فرداشب برگزار می‌شود تا تکلیف هشت تیم صعود کننده به مرحله بعدی این رقابت‌ها مشخص شود.

لیگ قهرمانان آسیا در نقطه جوش

شرایط راهیابی به مرحله بعد بدین صورت است که تیم‌های نخست گروه‌های پنج‌گانه به صورت مستقیم و سه تیم برتر دوم نیز صعود خواهند کرد. با این تفاسیر تا اینجای کار بین نمایندگان کشورمان پرسپولیس قطعاً صعود کرده است، فولاد امشب یک بازی تشریفاتی با الوحدات اردن دارد و پس از آن باید با جام وداع کند و تراکتور و استقلال هم تکلیفشان پس از بازی‌های شب آخر مشخص می‌شود.

تردید  پرسپولیس برای صدرنشینی!

سرخپوشان کشورمان امشب و از ساعت ۱۹ باید به مصاف الریان بروند؛ دیداری که برای نماینده قطر که شجاع خلیل‌زاده را در ترکیب خود می‌بیند یک بازی کاملاً تشریفاتی است، اما برای شاگردان یحیی گل‌محمدی بازی‌ای مهم است که تکلیف این تیم را به عنوان صدرنشین مشخص خواهد کرد. پرسپولیس ۱۲ امتیازی است و الوحده امارات ۱۰ امتیازی؛ در نتیجه سرخپوشان کشورمان با یک تساوی هم صدرنشین گروه می‌شوند و می‌توانند به عنوان تیم صدرنشین صعود کنند، البته شاید این صعود مستقیم چندان هم به مذاق یحیی و شاگردانش خوش نیاید؛ چرا که اگر جدول مسابقات در گروه‌های پنج‌گانه به همین شکلی که هست بماند، پرسپولیس در مرحله بعد باید به مصاف السد قطر برود، اما اگر تیم دوم باشد باید با الشارجه امارات بازی کند که دیداری به مراتب راحت‌تر از شاگردان ژاوی است. با این تفاسیر شاید صدرنشین شدن در این گروه زیاد برای نماینده کشورمان دلچسب نباشد. این بازی به صورت زنده از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود. 

تراکتور و چاشنی شانس!

در دیگر بازی امشب که یکی دیگر از نمایندگان کشورمان کماکان شانس صعود دارد، از ساعت ۲۲:۳۰ تراکتور به مصاف الشارجه می‌رود. تراکتور ۷ امتیازی و شارجه ۱۱ امتیازی است؛ در نتیجه تکلیف نماینده امارات به عنوان تیم صعود کننده مشخص شده و شاگردان خطیبی برای بدست آوردن عنوان یکی از تیم‌های برتر دوم تلاش می‌کنند. نماینده کشورمان برای صعود به مرحله بعد کار تقریباً سختی دارد؛ چرا که ابتدا باید الشارجه را مغلوب کند تا به امتیاز ۱۰ برسد بعد منتظر عدم نتیجه‌گیری تیم‌های دوم سایر گروه‌ها باشد. کافی است تا شاگردان خطیبی کمی خوش‌شانس باشند و دیدار السد با النصر به سود شاگردان ژاوی یا به تساوی کشیده شود و در دیگر بازی مهم برای آن‌ها دیدار الاهلی عربستان و الدحیل برنده‌ای نداشته باشد یا استقلال مغلوب الشرطه عراق شود؛ اگر در سه دیدار بالا فقط یک بازی آن طور که تراکتور می‌خواهد اتفاق بیفتد، آن گاه شاگردان خطیبی با کسب ۳ امتیاز بازی با الشارجه به مرحله بعد صعود می‌کنند.

استقلال و یک گام تا صعود

بامداد دیروز استقلال بهترین شانس را برای صعود داشت که متأسفانه نتوانست از آن استفاده کند و با تساوی برابر نماینده سعودی و البته شکست دور از انتظار الدحیل مقابل الشرطه به صدر جدول این گروه رسید تا همه چیز برای صعود در دست خودش باشد. تقابل ۲۲:۴۵ فردا شب استقلال با الشرطه عراق بدون شک مهم‌ترین بازی شاگردان فرهاد در این مرحله از رقابت‌ها خواهد بود. نماینده کشورمان در دیدار با الاهلی طراوت دیدارهای قبلی را نداشت و البته کمی با احتیاط بازی کرد، ولی آنچه مشخص بود خستگی در ساق‌های آبی پوشان نمایان بود. استقلال اگر می‌خواهد خود را در جمع هشت تیم راه یافته به مرحله بعد این رقابت‌ها ببیند حتماً باید پیروز این بازی باشد، هر چند تساوی در صورتی که بازی الدحیل و الاهلی هم با نتیجه تساوی به پایان برسد باز هم شاگردان مجیدی را راهی مرحله بعد خواهد کرد. استقلال در صورت صعود به عنوان تیم نخست از این گروه در مرحله بعد به احتمال زیاد باید به مصاف الهلال عربستان برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.