مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶۱ هزار تن سالمندان بالای ۸۰ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

۶۱ هزار سالمند ۸۰ ساله خراسان رضوی واکسن کرونا می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد احمدیان افزود: اکنون تنها اطلاعات حدود ۳۴ هزار نفر از این سالمندان در سامانه سینا قابل رهگیری است و بقیه سالمندان مراجعه به مراکز بهداشتی نداشته اند و لذا از طریق ثبت نام در سامانه کشوری به اطلاعاتشان دسترسی پیدا کرده و فراخوان خواهند شد.
وی نشانی سامانه کشوری برای فراخوان واکسن را ‌salamat.gov عنوان کرد و گفت: هم اکنون واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۹ سال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده و طبق پیش بینی ها دستکم یک هفته طول می کشد که زمان بستگی به مراجعه به موقع و همکاری مردم دارد.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۴۶۲ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۰ هزار و ۵۳۲ نفر رسید. پنج هزار و ۲۸۷ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی (آی سی یو) بستری هستند.

در این مدت ۲۰ هزار و ۹۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۳۸۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۴۳۸ هزار و ۱۹۳ نفر رسید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.