معاون ستاد برگزاری نماز جمعه مشهد گفت: نماز جمعه روز دهم اردیبهشت با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم امام رضا(ع)، به امامت آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اقامه می‌شود.

نماز جمعه مشهد به امامت آیت‌الله علم‌الهدی اقامه می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمود تشکری افزود: در ۲ هفته گذشته نماز جمعه مشهد به امامت حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت این شهر برگزار شده بود.
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی نیز گفت: نماز جمعه فردا به غیر از مشهد در شهرهای کلات، زاوین، رشتخوار، جنگل، فتح آباد، جغتای، هلالی، فریمان، زاوه، باخرز، تایباد، خواف، خلیل آباد، داورزن، خوشاب و فیروزه برگزار خواهد شد که نسبت به هفته گذشته ۹ پایگاه بیشتر شده است.
حجت‌الاسلام محمدحسین ایزدی افزود: از ۲۶ دی ماه پارسال تا سیزدهم فروردین امسال و با بهبود شرایط کرونایی، نماز جمعه در تمامی پایگاههای استان اقامه می شد.
وی ادامه داد: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در کمترین زمان ممکن همراه با تب‌ سنجی عمومی در مبادی ورودی محل برپایی آن، رعایت کامل و دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی بین نمازگزاران و صفوف آنها برگزار می‌شود.
در پی شیوع ویروس کرونا برگزاری نماز جمعه از روز نهم اسفند ۹۸ به مدت سه ماه در تمامی ۵۳ پایگاه خراسان رضوی لغو شده بود.
برپایی نماز جمعه در پی مهار نسبی ویروس کرونا و روند رو به بهبود شرایط از ۱۷ اردیبهشت ماه پارسال به تدریج در نقاط مختلف خراسان رضوی از سر گرفته شد و در این مدت به تناسب شرایط گاهی به صورت موقت لغو و بار دیگر اقامه شده است.
منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.