مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی از کاهش شدید ذخایر خونی در این استان طی ماه مبارک رمضان و شرایط کرونایی خبر داد.

خراسان رضوی با کاهش شدید ذخایر خونی مواجه است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا اسلامی گفت: در حال حاضر ذخایر خونی در خراسان رضوی به شدت رو به کاهش است و از مجاوران و زائران حضرت امام رضا (ع) تقاضا می شود به یاری بیماران نیازمند خوت بشتابند.  
وی افزود: کاهش مراجعه مردم به پایگاههای اهدای خون به دلیل روزه داری و گرمای هوا میزان ذخیره خون استان را به شدت کاهش داده است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: با تداوم این روند در روزهای آتی، پاسخگویی به بیماران و مراکز درمانی نیازمند خون با چالش جدی مواجه خواهد شد.
وی با بیان اینکه اهدای خون با رعایت توصیه های لازم منافاتی با روزه داری ندارد، گفت: در ماه مبارک رمضان نیز داوطلبان اهدای خون پس از بررسی پزشکی و اطمینان از احراز شرایط لازم می توانند خون اهدا نمایند و پس از آن با مصرف بیشتر مایعات، حجم خون اهدایی سریعتر جایگزین خواهد شد.  
دکتر اسلامی افزود: پایگاههای اهدای خون در خراسان رضوی هر شب پس از افطار از ساعت ۲۱ الی یک بامداد پذیرای اهدا کنندگان خون هستند.

خراسان رضوی پس از استانهای تهران و فارس رتبه سوم کشور را از نظر حجم تولید خون دارد.

اداره ‌کل انتقال خون خراسان رضوی نیاز ۶۱ بیمارستان فعال در این استان به خون و انواع فرآورده های خونی را تامین می‌کند.
۱۲ پایگاه اهدای خون در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی مسوولیت دریافت خون را از شهروندان اهداکننده در این خطه بر عهده دارند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.