پرسپولیس ایران که به عنوان صدرنشین گروه پنجم به دور حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راه یافت بیست و هشتمین صعود تیم‌های ایرانی از مرحله گروهی در تاریخ این رقابت‌ها را رقم زد.

 پرسپولیس و بیست و هشتمین صعود ایرانی‌ها از مرحله گروهی / استقلال و تراکتور ایران را به عدد ۳۰ می‌رسانند؟

قدس آنلاین؛ از اولین دوره مسابقاتی که در سال ۲۰۰۲ با عنوان لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا آغاز شده ، نخستین صعود تیم‌های ایرانی از مرحله گروهی در سال ۲۰۰۵ با راهیابی پاس تهران در زمان سرمربیگری مصطفی دنیزلی رقم خورد. سپاهان در سال ۲۰۰۷ برای دومین بار صعود باشگاه‌های ایرانی به مرحله حذفی رقابت‌ها را رقم زد. سایپا و پرسپولیس در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ موفق به صعود از این مرحله شدند. در سال ۲۰۱۰ ذوب آهن، استقلال و مس کرمان برای اولین بار صعود همزمان سه باشگاه ایرانی را به مرحله حذفی رقم زدند، سال ۲۰۱۱ سپاهان و ذوب‌آهن از دور گروهی صعود کردند.

در سال ۲۰۱۲ استقلال، سپاهان و پرسپولیس به مرحله یک هشتم نهایی راه یافتند. استقلال و فولاد در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ تنها تیم‌های ایرانی بودند که از مرحله گروهی صعود کردند. پرسپولیس و نفت تهران در سال ۲۰۱۵ نمایندگان موفق فوتبال ایران در مرحله گروهی بودند. ذوب آهن و تراکتورسازی در سال ۲۰۱۶ صعود کردند، سال ۲۰۱۷ باز هم ایران در مرحله یک هشتم نهایی سه نماینده داشت و تیم‌های استقلال تهران و خوزستان به همراه پرسپولیس صعود کردند. هت تریک باشگاه‌های ایرانی در سال ۲۰۱۸ با صعود پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن برای سومین بار اتفاق افتاد. ذوب آهن در سال ۲۰۱۹ تنها تیم صعودکننده از این مرحله بود و در دوره گذشته رقابت‌ها سال ۲۰۲۰ پرسپولیس و استقلال از مرحله گروهی به سلامت عبور کردند.

بر این اساس صعود پرسپولیس در فصل جاری رقابت‌ها بیست و هشتمین صعود تیم‌های ایرانی از مرحله گروهی در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را رقم زده در حالی که امشب همچنان تیم‌های استقلال تهران و تراکتور تبریز می‌توانند به صعود امیدوار باشند و ممکن است فوتبال ایران را به سی امین صعود از این مرحله برسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.