۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 750171

فرصت عزل در کرونا

مسعودبصیری
فرصت عزل در کرونا

یکی از خبرهایی که این روزها بعضا از گوشه و کنار به گوش می رسد و خیل هم جلب توجه می کند، خبرهای عزل، برکناری یا برخورد با مدیرانی است که از تزریق واکسن کرونا سواستفاده کرده و بدون رعایت شیوه نامه ها و نوبتها آن را به خود یا بستگانشان تزریق می کنند.

آخرین مورد این اتفاق، برکنار مدیر بیمارستان مدرس تهران بود که بعد از تزریق کرونا به بستگانش، عزل شد و صندلی خود را از دست داد.

این اتفاق در خوزستان هم رخ داد و حتی شنیده شده در یکی از مناطق شهرداری تهران هم موضوع به طور جدی پی گیری شده و احتمال برکناری شهردار قوت گرفته است.

باید این اتفاقات و اخبار را به فال نیک گرفت. در واقع برای اولین بار در کشور ما به شدت با مدیران خطاکار در تزریق واکسن کرونا برخورد می شود و فورا مدیر عزل می شود و به همین دلیل هزینه تخلف برای مدیران به شدت بالا رفته و حتی کسانی که برای تزریق واکسن دسترسی بالایی هم دارند از خطا پرهیز می کنند و حتی از خانواده خود نیز بابت تزریق خارج از نوبت خجالت می کشند.

 این اتفاق را باید فرصت خوبی بدانیم که کرونا به ما داده است و احتمال خطا در این این مساله را به شدت کاهش داده و از همه مهمتر آنکه مردم هم می دانند جمهوری اسلامی ایران در این مساله به شدت سختگیر است و اجازه خطا به وابستگان رده بالای خود را هم نمی دهد.

در این مساله باید به چند نکته توجه کنیم

اول اینکه ما باید از اول با خطاکار با همین شدت برخورد می کردیم. این کار باعث می شود مدیران دیگر هم از خطا و اشتباه پرهیز کرده و هزینه آن را برای خود سنگین بدانند.

دوم اینکه، باید بدانیم برخورد با خطا کار بدون تساهل و تسامح باعث تسهیل کار مدیران دیگر می شود نه این که مدیران توانمند را از ما دور کند. مدیری اگر به احتیارات بیشتر احتیاج دارد باید آن را طبق قانون دریافت کند و نسبت به آن هم پاسخگو باشد نه این که با توجیه کار و تدبیر مدیریتی، اختیارات فراقانونی برای خود در نظر بگیرد

نکته سوم این که مردم هم باید برای برخورد با خطا کار همراهی خوبی با دستگاه ها و نهادها داشته باشند. اول این که کسی خودش را در صف خطاکاران قرار ندهد و دوم اینکه هرجا خطایی دید فورا آن را اطلاع داده و مطمئن باشد که مراکز مسئول با آن برخورد خواهند کرد.

واکسن کرونا در حقیقت به ما یادآوری کرد که مدیریت بحران همواره با برخورد قاطع و جدی پیش خواهد رفت نه با سهل انگاری و رفاقت محوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.