مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تعویق برگزاری انتخابات فلسطین ابراز تاسف کرد و خواستار تعیین تاریخ جدید برای برگزاری این رویداد شد.

اتحادیه اروپا: تعویق انتخابات فلسطین مایه ناامیدی است

قدس آنلاین؛ «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای که در وبگاه این نهاد منتشر شد؛ به تعویق افتادن روند انتخاباتی فلسطین از جمله انتخابات مجلس قانونگذاری را که برای ۲۲ می (اول خرداد) تدارک دیده شده بود؛ به شدت ناامیدکننده عنوان کرد.

وی در این بیانیه مدعی شد که اتحادیه اروپا به طور دائم حمایت خود را از انتخابات معتبر، فراگیر و شفاف برای تمام فلسطینی‌ها اعلام کرده است.

بورل افزود: تمام بازیگران فلسطینی را قویاً تشویق می‌کنیم تا تلاش‌ها برای برقراری گفتگوهای سازنده طی ماه‌های اخیر را از سر بگیرند. بدون فوت وقت باید تاریخ جدیدی برای انتخابات تعیین شود.

وی خطاب به رژیم صهیونیستی نیز گفت: بار دیگر بر درخواست خود از اسرائیل برای تسهیل برگزاری چنین انتخاباتی در تمام سرزمین فلسطین از جمله قدس شرقی، تاکید می‌کنم. در این برهه حساس، خواستار آرامش و خویشتنداری همه بازیگران دخیل هستیم.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان، بامداد امروز، به طور رسمی به تعویق افتادن انتخابات فلسطین را اعلام کرد و گفت که برگزاری انتخابات منوط به امکان مشارکت قدس اشغالی در این انتخابات است.

انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ ۲۲ می (یکم خرداد)، انتخابات ریاستی در تاریخ ۳۱ جولای (۹ مرداد) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.