سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۳۸ درصد مراکز ما هنوز تهویه ندارند و ۳۸ درصد مردم نیز ماسک نمی‌زنند.

وضعیت شیوع کرونا در ۲۵ استان باثبات است/ ۳۸ درصد مردم ماسک نمی‌زنند

قدس آنلاین؛ علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه جلسه امروز با ریاست رئیس جمهور برگزار شد اظهار داشت: تاخت و تاز ویروس‌های جهش یافته انگلیسی، آفریقایی و هندی در سراسر دنیا شدید شده است و کشور هندوستان با وضعیت حاد مواجه است و سیستم بهداشت و درمان این کشور ناتوان از پذیرش بیمار است.

وی گفت: گونه غالب در موج چهارم ویورس انگلیسی هستند ویروسی که دیدید که سیستم سلامت انگلستان را به زانو در آورد و این ویروس در کشور ما با سرعت بالایی رو به افزایش گذاشت و خوشبختانه با رعایت پروتکل‌ها خصوصا بازاری‌ها در ۲۵ استان کشور وضعیت به ثبات نسبی رسیده است و روند افزایشی متوقف شده است و در ۱۵ استان روند نزولی آغاز شده است و در ۱۰ استان به اوج بیماری رسیدیم و انتظار می‌رود طی هفته آتی روند نزولی شود

رئیسی  ادامه داد: شش استان روند نزولی بیماری را طی نکرده‌اند و باید مراقبت بیشتری انجام دهند هرچند این استان‌ها هم به اوج بیماری نزدیک شده‌اند، بنابر این استان‌های تهران، البرز، قزوین، خراسان جنوبی سیستان و بلوچستان و هرمزگان طی روزهای آتی به اوج بیماری می‌رسند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: استان‌های جنوبی کشور از جمله سیستان و بلوچستان و بوشهر با توجه به معرض در خطر بودن باید بیشتر رعایت کنند. صرف نظر از ورود ویروس جهش‌یافته مردم باید توجه کنند که توصیه‌های قبلی را با دقت و وسواس بیشتر انجام دهند تا از گسترش این ویروس‌ها در سطح استان جلوگیری شود.

وی افزود: در سطح کشور رعایت پروتکل‌ها افزایش نیافته است و رعایت در برخی استان‌ها ضعیف است و میانگین رعایت پروتکل‌ها ۶۱ درصد است. تشدید مراقبت مرزی در حال انجام است و ناجا و ارتش و سپاه در رابطه با کنترل مرز تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند و در این مدت اقدامات خوبی انجام شد و ۵۷۰۰ تبعه بیگانه که از مرزها در حال ورود به کشور بودند بازگشته شدند.

وی با اشاره به عدم صدور مجوز برای عدم ورود خدمه‌های کشتی‌ها خصوصا خدمه هندی‌ گفت: ورود این افراد در حال کنترل است، در هفته گذشته ۳۰۰ هزار بازدید انجام شده و بیش از ۵ هزار صنف متخلف پلمب شده‌اند. ۳۸ درصد مراکز هنوز تهویه ندارند و ۳۸ درصد مردم ماسک نمی‌زنند و ۴۰ درصد در فاصله‌گذاری مشکل داریم. رعایت پروتکل‌ها در مراکز ورزشی ۵۰ درصد است و بدترین جا از لحاظ میزان رعایت پروتکل‌ها سوپرمارکت‌ها و سپس نانوایی است.

رئیسی اظهار داشت: فاز یک واکسیناسیون به اتمام رسید و امیدوارم در فاز دو تا پایان این هفته  واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال به پایان برسد و از هفته آتی سایر گروه‌های سالمندان واکسن دریافت کنند. سامانه وزارت بهداشت آماده شده است و به اطلاع مردم خواهد رسید. نیازی به ثبت نام و مراجعه حضوری نیست و همکاران من از طریق تماس تلفنی و پیامک اطلاع رسانی خواهند کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.