پاکستان اقدام روز پنجشنبه پارلمان اروپا مبنی بر پذیرش قطعنامه‌ای را محکوم کرد که خواستار آن شده بود اسلام‌آباد به اقلیت‌های مذهبی آزادی بدهد و از اتحادیه اروپا خواسته بود در مورد وضعیت تجارت ترجیحی این کشور آسیای جنوبی، تجدیدنظر کند.

پاکستان قطعنامه پارلمان اروپا درباره «قوانین توهین به مقدسات» را محکوم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، پارلمان اروپا از اسلام‌آباد خواست یک زوج مسیحی- "شگوفتا کاوسر" و همسرش "شفقت امانوئل" را که از سال ۲۰۱۴ محکوم به اعدام هستند، آزاد کند. این دو نفر به اتهام توهین به حضرت محمد (ص) محکوم هستند.

پارلمان اروپا همچنین از مقامات آمریکایی خواست قوانین مناقشه‌آمیز توهین به مقدسات در این کشور را لغو کنند، مراقبت پزشکی مورد نیاز کاوسر و امانوئل را برای آن‌ها فراهم کرده و حکم اعدام آن‌ها را "فوراً و بدون شرط"، منتفی کنند.

این پارلمان همچنین نگرانی خود از افزایش حملات آنلاین و دیگر حملات به روزنامه‌نگاران و فعالان حقوق بشر را ابراز کرد و از پاکستان خواست گام‌هایی در راستای تضمین امنیت آن‌ها بردارد.

وزارت خارجه پاکستان بیانیه‌ای صادر کرد و ضمن اعلام نااُمیدی دولت این کشور از قطعنامه اروپایی، گفت این قطعنامه "بیانگر فقدان درک قوانین توهین به مقدسات و حساسیت‌های مذهبی مربوطه در پاکستان و در بعدی گسترده‌تر، جهان مسلمانان است."

با این وجود، اقدام اسلام‌آباد در راستای مسئله محکومیت، غیرمحتمل است. احزاب اسلام‌گرای تندرو در سال‌های اخیر اقدام به برگزاری تجمعات خشونت‌آمیزی کرده‌اند تا دولت را از هرگونه تغییر در قوانین توهین به مقدسات، بر حذر دارند.

کاوسر و امانوئل در سال ۲۰۱۳ به ظن ارسال یک پیام کفرآمیز به یک روحانی محلی در ایالت پنجاب شرقی دستگیر شدند، در حالی که ارسال این پیام را رد کردند. این دو در سال ۲۰۱۴ محاکمه و به اعدام محکوم شدند. درخواست تجدیدنظر آن‌ها از آن‌ زمان تاکنون در دست بررسی دیوان عالی قرار دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.