معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان ‌رضوی گفت: این استان با دارا بودن چهار هزار و ۳۹۲ کاربر در شبکه دولت، بیشترین تعداد کاربران دوایر دولتی در میان استانهای کشور به خود اختصاص داده است.

بیشترین کاربران شبکه دولت در خراسان رضوی هستند

به گزارش قدس آنلاین، کوکب موسوی کاخکی روز شنبه در نشستی خبری با موضوع توسعه دولت الکترونیک و شبکه دولت افزود: در حال حاضر ۱۷ سامانه در قالب شبکه دولت در این استان فعال بوده و نهادها و دستگاه های دولتی متصل به این شبکه خدمات می دهند که مهمترین آن سامانه مکاتبات دولت یا همان سیماد است.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه مکاتبات بین دوایر مختلف دولتی شامل دهیاریها، فرمانداریها، ادارات کل و تمامی ادارات استان با استانداری به صورت الکترونیکی است و در این بستر ماهانه حدود ۲۵۰ هزار نامه الکترونیکی میان دستگاه های اداری استان جا به‌ جا می شود که به واسطه این تبادل الکترونیک ماهانه ۱۷۵ میلیون تومان صرفه جویی در دستگاه های مختلف صورت می گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان ‌رضوی گفت: سامانه گسترده دیگر در قالب شبکه دولت خراسان رضوی سامانه ارتباط مردم و دولت (سامد) است همچنین شبکه احراز و تایید هویت برخط نیز در استان فعال است و بخش خصوصی نیز برای حضور در شبکه دولت و استفاده از آن تقاضا داده است که فعلا امکان اتصال این گروه به شبکه دولت میسر نیست.

موسوی افزود: هم اکنون شهرداری های خراسان رضوی به شبکه دولت متصل شده اند و این شبکه که یک اینترانت در قالب شبکه دیتای تلفن همراه و در بستر همراه اول است فعلا زمینه اتصال حدود ۵۰۰ دهیاری از ۲ هزار و ۵۳۴ دهیاری خراسان رضوی را به استانداری فراهم کرده است.

وی ادامه داد: همه دستگاه های دولتی ملزم به پاسخگویی الکترونیک به ارباب  رجوع در قالب میز خدمت و استفاده از خدمت الکترونیک هستند و اکنون زمینه بهره گیری از این زیرساخت آن هم در دوره شیوع کرونا فراهم و اهمیت آن نیز بیشتر شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان ‌رضوی به ۶ برابر شدن پهنای باند ارتباط استانداری با فرمانداری و بخشداری ها طی سال گذشته اشاره و بیان کرد: در موارد متعدد شورای اداری و شورای برنامه ریزی استان به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شده که شمار کاربران مجازی آن به ۱۶۰ کاربر نیز رسیده است.

موسوی افزود: با توجه به استفاده دستگاهها در استفاده از سامانه‌های مجازی در دوران شیوع کرونا از آبان ۹۹ تا فروردین امسال ۲۴۹ جلسه ویدئو کنفرانس در قالب شبکه دولت در استان برگزار شده است.

او اضافه کرد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته و مطابق شاخص های تعیین شده، فعالیت دستگاه های اداری خراسان رضوی در شبکه دولت در سال ۹۸، ۳۳۰ امتیاز از مجموع هزار امتیاز را کسب کرده و براساس ارزیابی ها در ۵۹ دستگاه اداری فعالیت دولت الکترونیک به ۷۳ درصد اهداف خود دست یافته است که این مقدار اندک است و باید توسعه بیشتری یابد.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.