۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۶
کد خبر: 750386

تا کنون براساس اطلاعات واصله مجموع کدهای دریافتی از اتباع خارجی اعم از حقیقی یا حقوقی تا پایان دی ماه ۹۹ به سه هزار و پانصد نفر می‌رسد.

۳ هزار و ۵۰۰ کد بورسی برای اتباع خارجی صادر شد

قدس آنلاین: بهزاد بیژنی مشاور بین الملل سازمان بورس در رابطه با ظرفیت های سازمان بورس برای قرار گرفتن در مجامع بین الملل، اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که اکنون در دست اجرا داریم بحث بین المللی شدن بازار سرمایه است، به گونه ای که  بعضی از بخش های آن به پایان رسیده و نیم دیگری از آن در دست اجراست که امیدواریم هرچه سریع تر امسال به نتیجه برسیم.

او افزود: برای بین المللی شدن بازار سرمایه در مرحله نخست سعی کردیم تعاریف درستی از این واژه ارائه دهیم  به سبب آنکه گاهی این مسئله را اشتباها به بحث جذب سرمایه های خارجی تقلیل می دهند یا آنکه آن را مترادف با میزان معاملات و تعداد کد های اتباع خارجی اعم از حقیقی یا حقوقی در نظر می گیرند.

مشاور بین الملل سازمان بورس گفت: در صورتی که ما  معنای بین المللی شدن بورس را  به منظور قرار گیری در  بالاترین سطح استاندارد بین المللی در نظر می گیریم،  به سبب آنکه اهمیت این مسئله  نه تنها کم تر از جذب سرمایه گذار خارجی نیست بلکه ارزش فزاینده  تری نیز  دارد.

او تصریح کرد: ما برای بین المللی شدن علاوه برآنکه روند ورود شرکت های خارجی را تسهیل کردیم اقداماتی را به منظور جذب سرمایه خارجی انجام دادیم، که این امر بر آینده بازار سرمایه ایران به طور حتم تاثیرگذار خواهد بود.

۳ هزار و ۵۰۰ کد بورسی برای اتباع خارجی صادر شد

بیژنی گفت: تا کنون براساس اطلاعات دریافتی مجموع کدهای در یافتی از اتباع خارجی  اعم از حقیقی یا حقوقی تا پایان دی ماه ۹۹ به سه هزار و پانصد نفر  می رسد که از این بین دوهزار و ششصد کد مربوط به اشخاص حقیقی است و مابقی آن نیز متعلق به اشخاص حقوقی است.

او تصریح کرد: ارزش سبد سرمایه گذاری سهام های خارجی نسبت به سال گذشته با رشد مواجه شده است البته یک قسمت از این رشد مربوط به افزایش شاخص نیز می شود.

بیژنی گفت: ما در ارتباطات دو یا چند جانبه به موفقیت های چندان زیادی دست پیدا کرده ایم، به طور مثال از جانب نهاد ناظر و بازارهای دیگر مانند بورس کالا، شرکت بورس تهران و بورس انرزی توانستیم با بعضی از بازار های هدف همانند عمان، قطر، چین و ...ارتباط های بلند مدت و عمیقی را برقرار کنیم، همچنین در رابطه با روابط چند جانبه نیز با هیئت خدمات مالی اسلامی که یک سازمان جهانی در عرصه مالی است ارتباط برقرار کردیم.

۳ هزار و ۵۰۰ کد بورسی برای اتباع خارجی صادر شد

حضور ایران درisco از چه سالی رقم خورد؟

بیژنی گفت: در اسفند ۱۳۹۷ سازمان بورس ایران توانست برای اولین بار عضو عادی isco شود لازم به دکر است که این سازمان مربوط به کمیسیون‌های بین المللی اوراق بهادار است.

او تصریح کرد: isco سه هدف اصلی دارد که نخست می توان به حمایت از سرمایه گذاران دوم اطمینان از کارا بودن بازارها و در آخر کاهش ریسک سیستماتیک اشاره کرد.

مشاور بین الملل سازمان بورس تصریح کرد : قصدمان از بین المللی شدن بورس در اصل برای ارتقا منافع سهامداران داخلی است همچنین ناگفته نماند که ما در سه سال اخیر توانسته ایم با چین ، هند و عراق ارتباط چند جانبه برقرار کنیم.

احداث بورس بین الملل در کیش در دست بررسی 

بیژنی گفت: بحث تاسیس بورس بین المللی در اصل قرار است در کیش رخ دهد که مسئولان مناطق آزاد تا کنون نیز  اقداماتی را در این رابطه انجام داده اند، سازمان بورس بنا به نقشی که در این خصوص دارد باید در خواست هایی که در این رابطه شده است را بررسی کند، امید واریم که این مسئله در امسال محقق شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.