معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۲۵ پروژه راه‌سازی به طول ۲۵۱ کیلومتر در دست اجراست.

۲۵۱ کیلومتر پروژه راه‌سازی خراسان رضوی در دست اجرا قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، محمد پارسا اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵ پروژه راه‌سازی به طول ۲۵۱ کیلومتر بااعتباری بالغ‌بر ۷ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف این استان در دست اجراست.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود:  پیشرفت اجرایی این ۲۵ طرح راه‌سازی در حال اجرا در خراسان رضوی ۴۹/۳۲ درصد است که عملیات اجرایی آن‌ها طی قراردادی با پیمانکاران در حال انجام است.

وی بابیان اینکه تعدادی پروژه راه‌سازی در صورت تأمین اعتبار در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد، ابراز کرد: احداث و تعریض قطعه سه جاده باخرز- تربت‌حیدریه به طول ۶ کیلومتر، بهسازی قطعه سه جاده تربت‌حیدریه – باخرز به طول ۲۵ کیلومتر و اجرای اساس و آسفالت و علائم ترافیکی باند دوم محور زاوه - تربت‌حیدریه به طول چهار کیلومتر ازجمله طرح‌هایی است که در صورت تأمین اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

پارسا احداث باند دوم جاده بردسکن به سمت خلیل‌آباد به طول یک و نیم کیلومتر، ادامه احداث قطعه دوم حدفاصل خلیل‌آباد پل کندر در باند دوم کاشمر- خلیل‌آباد – بردسکن به طول ۶ کیلومتر، بهسازی جاده درگز-کبکان- قوچان به طول چهار کیلومتر را از دیگر طرح‌هایی اعلام کرد که در صورت تأمین اعتبار در سال ۱۴۰۰ قابل بهره‌برداری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طول کل راه‌های خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۸۴ کیلومتر است، بیان کرد: از این میزان ۱۱۱ کیلومتر آزادراه، هزار و ۱۳۶ کیلومتر بزرگراه، هزار و ۲۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۳ هزار و ۹۳۱ کیلومتر راه فرعی، هفت هزار و ۸۲۰ کیلومتر راه روستایی و ۶ هزار و ۳۳۲ کیلومتر راه خاکی روستایی است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی یادآور شد: خراسان رضوی ۴.۵ درصد از آزادراه‌ها، ۶/۳ درصد از بزرگراه‌ها، ۴/۹ درصد از راه‌های اصلی، ۹/۲ درصد از راه‌های فرعی، ۷/۱ درصد از راه‌های آسفالته روستایی و ۶/۶ درصد از راه خاکی روستایی کشور را در اختیار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.