مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: ۵هزار و ۴۲ نفر از خادمیاران قرآنی در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۰ در سراسر کشور در عرصه قرآن خدمات ارائه می کنند.

ارائه خدمات قرآنی توسط بیش از ۵هزار خادمیار در ماه بهار قرآن

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مسعود میریان با بیان اینکه خدمت در عرصه مقدس قرآن یک موهبت الهی است، اظهار کرد: فعالیت های قرآنی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در طی سال در سطح کشور با همراهی خادمیاران قرآنی انجام می شود که این فعالیت ها و خدمات در ماه مبارک رمضان سال جاری با توجه ویژه و با رعایت پروتکل های بهداشتی ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه خادمیاران به عنوان بازوی اجرایی برنامه‌ها در سطح کشور مشغول فعالیت هستند، گفت: بر اساس تأکیدات تولیت معظم آستان قدس رضوی مبنی بر بهره گیری از ظرفیت نیروهای خادمیاری تخصصی و جذب آنان در حال حاضر ۵هزار و ۴۲ خادمیار قرآنی در سراسر کشور جذب و بکار گیری شده اند که با محوریت کانون های تخصصی خادمیاران قرآنی و نظارت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی مشغول خدمت هستند.

میریان ادامه داد: آموزش مفاهیم قرآنی و قرائت قرآن، آموزش تواشیح و همخوانی، روایتگری قصه‌های قرآنی، مربی مهدالرضا(ع)، تلاوت مجلسی در مراسمات و برنامه‌ها، فعالیت‌های ابتکاری و ابلاغی از سوی عرصه کانون تخصصی قرآن کریم از جمله حوزه های فعالیت خادمیاران است که باتوجه به تخصص شان در این عرصه ها فعالیت می کنند.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی گفت: همچنین این خادمیاران در حوزه آموزش روخوانی برای بچه های پیش دبستانی مهدالرضا(ع) و آموزش بالاتر از آن سن با عنوان «شباب الرضا(ع)» به صورت حضوری و غیر حضوری خدماتی ارائه می دهند.

وی ماه رمضان را بهترین فرصت برای توسعه فرهنگ قرآنی برشمرد و تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های تلاوت در سراسر کشور، اجرای طرح حافظون و طرح ملی تحفیظ رضوی، برپایی پویش ختم قرآن، برگزاری مسابقات و اجرای ویژه برنامه های قرآنی  ... از دیگر اقدامات این مرکز در ماه میهمانی خدا می باشد.

میریان  با بیان این که تا پایان سال ۱۳۹۹  تعداد ۵هزار و ۴۲ خادمیار در عرصه قرآنی ثبت نام شده اند، تا پایان سال ۱۳۹۹  تعداد ۵هزار و ۴۲ خادمیار در عرصه قرآنی ثبت نام شده اند، ادامه داد: از این تعداد ۱۰هزار و ۸۸۹  مصداق خدمتی در قالب آموزش مفاهیم قرآنی و قرائت قرآن، تلاوت مجلسی قرآن کریم در برنامه ها و مراسمات، آموزش تواشیح و همخوانی، روایتگری قصه های قرآنی، مربیگری مهدالرضا(ع) و فعالیت های ابلاغی ابتکاری عرصه قرآنی انتخاب شده است.

وی این افراد به عنوان بازوی اجرایی برنامه‌ها در سطح کشور مشغول خدمت به ولی‌نعمتمان حضرت رضا(ع) هستند، تصریح کرد: با برنامه ریزی ها و هماهنگی های صورت گرفته با مرکز خادمیاری درسال جدید طرح های مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی درقالب ۷ طرح خادمیاری با عناوین خادمیاری مهدالرض(ع)، جلسات سنتی قرآن کریم، کرسی تلاوت رضوی، تحفیظ رضوی، شکوه تلاوت رضوی، شباب الرضا(ع) و حافظون رضوی تدوین شده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا هر طرح به طور مستقل درهر استان، شهر، منطقه و محله به صورت شبکه ای وکادرسازی شده عملیاتی و دستورالعمل هایی درخصوص جذب و چگونگی بکارگیری خادمیاران به کانون های خدمت رضوی هر استان ابلاغ خواهد شد

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.