استاد اخلاق حوزه علمیه تهران گفت: در شب نوزدهم و بیست و یکم ماه رمضان سرنوشت یکسال انسان نوشته و در شب ۲۳ ماه رمضان به امضای حضرت صاحب الزمان (عج) می‌رسد.

مقدرات انسان در شب بیست و سوم ماه رمضان امضا می شود

‌به گزارش قدس آنلاین، آیت الله محمدعلی جاودان در نخستین شب از لیالی قدر که در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد، اظهار داشت: در شب‌های قدر مکرر از آیت الله حق شناس می‌شنیدیم ایشان می‌فرمودند بر اساس روایات شب نوزدهم، شب سرنوشت‌ها است و مقدرات انسان در این شب رقم می‌خورد.

استاد اخلاق حوزه تهران ادامه داد: همچنین می‌گفتند سرنوشت یک سال انسان در این شب نوشته می‌شود اینکه در طول سال بر انسان چه خواهد گذشت. و در شب بیست و یکم این کم و زیاد می‌شود؛ ناله‌ای که انسان برای امام حسین (ع) می‌زند، استغفاری که دارد و العفوی که می‌گوید همه در کم و زیاد شدن آن تأثیر دارد. و در شب بیست و سوم سرنوشت آدمی مهر و امضا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سرنوشت همه انسان‌ها در شب ۲۳ ماه رمضان به امضای حضرت صاحب‌الزمان (عج) می‌رسد، گفت: برای مثال هشت میلیارد انسان روی کره زمین زندگی می‌کنند که تک تک سرنوشت آنها را حضرت امضا می‌کنند؛ بنابراین امضا کننده نهایی سرنوشت انسان امام زمان (عج) است.

آیت الله جاودان درباره نشانه‌های مسلمان، گفت: راستگویی یکی از نشانه‌های مسلمان است، مسلمان واقعی هرگز دروغ نمی‌گوید و از دروغ اجتناب می‌کند.

استاد حوزه علمیه وفای به عهد را از دیگر شاخصه‌ها و ویژگی‌های مسلمانان برشمرد و اظهار داشت: مسلمان واقعی همواره به عهد خود وفا می‌کند و چنانچه مسلمانی در عهدش سستی کند این سستی نشانه ضعف ایمان اوست. انسان اگر گرفتار ضعف ایمان باشد معلوم نیست چه عاقبتی پیدا می‌کند.

وی به سومین ویژگی اشاره کرد و گفت: سومین ویژگی امانت داری است، کسی که حرفی می‌زند و طرف مقابل آن سخن را برای دیگران بازگو می‌کند این خیانت در امانت است، اسرار مسلمانان باید همواره محفوظ باشد و جایی فاش نشود چرا که آن اسرار امانت به شمار می‌رود و این امانت داری نشانه مسلمانی است.

آیت الله جاودان اطاعت از والدین را از دیگر ویژگی‌های مسلمان واقعی برشمرد و اظهار داشت: اطاعت و احترام گذاشتن به والدین انسان را عاقبت بخیر می‌کند. گفته شده به کثرت نماز و روزه کسی نگاه نکند ببیند او تا چه میزان راستگو، امانت دار، وفادار به عهد بوده و به والدین خود احترام می‌گذارد.

کد خبر 5202562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.