مایکروسافت و اینتل برای کشف بدافزارهای استخراج ارز رمزنگاری شده و جلوگیری از فعالیت هکرها همکاری می‌کنند.

همکاری مایکروسافت و اینتل برای کشف بدافزارهای استخراج ارز رمزنگاری شده

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، ارز رمزها معمولاً با کلاهبرداری‌های مالی ارتباط دارند و این یکی از دلایلی است که بسیاری از دولت ها با ارزهای دیجیتال خیلی موافق نیستند. علاوه بر این، از زمان ظهور ارزهای رمزپایه، بدافزارهای مختلف برای سوء استفاده و کلاهبرداری هر روز افزایش می‌یابد. اخیراً، مایکروسافت از ادغام فناوری شناسایی تهدیدات اینتل ( TDT) در Microsoft Defender برای Endpoint خبر داد. این شرکت می‌گوید این ویژگی قابلیت شناسایی آن را افزایش داده و از بدافزارهای استخراج ارز رمزنگاری شده جلوگیری می‌کند.

بر اساس گزارش‌ها، راه حل Microsoft Defender برای Endpoint و Intel TDT از نسل ششم اینتل و بالاتر از سیستم عامل‌های Core و vPro پشتیبانی می‌کند.

از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰، افزایش قابل توجهی در حملات مخرب به استخراج ارز رمزها وجود دارد. بر اساس گزارش اخیر، افزایش این حملات مخرب نیز تا ۵۳ درصد رسیده است.

به منظور مقاومت در برابر این تهدید در حال افزایش، مایکروسافت و اینتل فناوری شناسایی تهدید مبتنی بر تراشه را معرفی کردند. این فناوری باعث می شود Microsoft Defender for Endpoint بدافزار استخراج ارز رمزنگاری شده را بهتر تشخیص دهد.

افزایش قیمت ارزهای دیجیتال بدافزار بیشتری را به همراه دارد

مایکروسافت گفت: "با افزایش قیمت ارزهای رمزنگاری شده، بسیاری از مهاجمان فرصت طلب اکنون ترجیح می‌دهند در حمله به ارز رمزها بیش از گذشته ورود کنند. خطرات سازمان ها افزایش یافته است، زیرا مهاجمان ماینرهای سکه را به عنوان محموله‌ای برای فعالیت‌های بدافزار خود به کار می‌گیرند. طبق تحقیقات اخیر از آزمایشگاه‌های حفاظت Avira نیز ۵۳ درصد افزایش در حملات بدافزار رمز استخراج کننده در Q۴ ۲۰۲۰ در مقایسه با Q۳ ۲۰۲۰ وجود دارد.

علاوه بر این، با گسترش بدافزارها طی سال‌های گذشته برای فرار از ضد بدافزار معمولی، شرایط را سخت تر کرده است، این تهدید پیشرفته و خطرناک به همین دلیل است که مایکروسافت و اینتل مجبور به ارائه فناوری که از شناسایی تهدیدات مبتنی بر سیلیکون است استفاده می‌کند تا قابلیت تشخیص و پاسخ دادن به نقطه پایان  EDR را در  Microsoft Defender for Endpoint برای شناسایی بهتر بدافزار استخراج ارز رمزنگاری شده کرده است".

بیشتر بدافزارها علیه ارز رمز ها در نتیجه افزایش قیمت ارزهای دیجیتال است. از مارس سال جاری قیمت بیت کوین به طور مداوم در حال افزایش است، از چند هفته پیش بیت کوین با بیش از ۶۰،۰۰۰ دلار فروخته می شد، با این حال چند هفته پیش قیمت ارزهای دیجیتال شروع به کاهش کرد و از چند روز پیش نیز قیمت بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار کاهش یافت. با این حال دوباره افزایش یافت و اکنون در محدوده ۵۶۰۰۰ دلار قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.