نشست کارگروه تنظیم بازار استان به ریاست استاندار خراسان رضوی و با حضور معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.

ظرفیت واردات و صادرات خراسان رضوی باید به فعلیت برسد

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق معتمدیان در نشست کارگروه تنظیم بازار استان که در محل سالن اجتماعات سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی استانداری برگزار شد با قدردانی از اقدامات اعضای ستاد تنظیم بازار استان، اظهار کرد: در این راستا با انسجام و همدلی که بین اعضا صورت گرفت بنا این بود که آرامش در بازار ایجاد شود.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بحث مرغ مشکل کشوری بود، افزود: خوشبختانه خراسان رضوی مشکلات کمتری در این حوزه نسبت به سایر استان‌ها داشت و بدین منظور از تلاش‌های دستگاه‌های اقتصادی، دستگاه قضایی و بخش خصوصی که فعالانه در این زمینه کمک کردند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.
وی با اشاره به اینکه تلاش کردیم با همدلی میان اعضای ستاد تنظیم بازار نگرانی جدی در سطح استان نداشته باشیم، گفت: به نظر می‌رسد نسبت به وضعیت استان‌ها، یک سری اختیارات ویژه باید تفویض شود که در شرایط خاص تصمیم گیری صورت گیرد.
معتمدیان با بیان اینکه خراسان رضوی علی‌رغم محدودیت‌های کرونایی همچنان زائر پذیر است، تاکید کرد: این استان دارای مرزهای طولانی و دروازه ورودی به کشورهای آسیای میانه است. لذا نیازمندیم مکانیزمی شکل بگیرد تا از ظرفیت استان‌هایی مثل خراسان رضوی در شرایط اضطراری برای کل کشور استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه شاکله اصلی اقتصاد استان «بخش خصوصی» است، تصریح کرد: خراسان رضوی در بحث واردات و صادرات ظرفیت‌هایی دارد که هنوز به فعلیت نرسیده است. در این راستا آمادگی داریم در این زمینه دقیق‌تر ورود پیدا کرده و نیاز استان و کشور را تامین کنیم.
 معادن بازرگانی داخلی وزارت صمت که از حاضران این جلسه بود در حاشیه این نشست با اشاره به مصوبات کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی اظهار کرد: اقدامات و کارهایی که در ایام پایانی سال گذشته و ماه مبارک رمضان سال جاری در ارتباط با موضوع تنظیم بازار استان صورت گرفته بود را مورد بحث و بررسی قرار دادیم که در این زمینه خوشبختانه اقدامات خوبی صورت گرفته است.
عباس قبادی با بیان اینکه تنظیم بازار خراسان رضوی در اکثر کالاها به خوبی انجام گرفته بود، افزود: خوشبختانه شرایط بسیار خوبی بر استان حاکم است و تصمیماتی هم در این جلسه گرفته شد. با این نگرش برخی از واحدهای صنعتی نیازهایی در ارتباط با روغن و شکر خام و شکر سفید داشتند که تصمیماتی گرفته و بنا شد سهمیه ویژه‌ای به استان داده شود تا واحدهای صنعتی و صنفی استان با توان و قدرت بیشتری کار خود را انجام دهند.
وی ادامه داد: در بحث ذخیره‌سازی بعضی از کالاها مثل گوشت مرغ و گوشت قرمز تصمیم بر این گرفته شد تا از محل موجودی و دام استان این کار صورت گیرد. همچنین با توجه به گزارش وضعیت مازاد تولید تخم مرغ استان قرار بر این شد تا بعد از تنظیم بازار استان بخشی از این تخم مرغ توسط پشتیبانی امور دام خریداری و ذخیره شود و بخشی هم به عنوان کالای صادراتی به کشورهای هدف صادر شود که بنا شد اختیار در این زمینه به استان بدهیم.
معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت تاکید کرد: بعضی از مصوباتی که در استان امروز به تصویب رسید را باید در کارگروه تنظیم بازار کشور مورد تصویب قرار دهیم که ان‌شاءالله این اقدام صورت خواهد گرفت. با این حال امیدواریم با تلاش و همتی که در مجموعه مدیران ارشد استان امروز شاهد بودیم، بتوانیم در خدمت گذاری به مردم عزیزمان در این خطه از کشورمان و زائران بارگاه امام رضا (ع) نقش آفرینی کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.