همدان- معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان گفت: هیچ مجوز قانونی برای فعالیت در حوزه ارز دیجیتال(بیت کوین) وجود ندارد و دولت باید به عنوان حافظ منافع مردم با حساسیت و دقت ویژه‌ای به آن ورود کند قبل از اینکه این مسئله به بحران تبدیل شود.

مجوز قانونی فعالیت ارز دیجیتال وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان همدان ،عباس نجفی با اشاره به  تب خرید ارز دیجیتال یا بیت‌کوین در فضای مجازی اظهار کرد:  رمزارز توسط هیچ دولت، نهاد یا بانک مرکزی کنترل و نظارت نمی‌شود و در واقع مبادلات خود اشخاص در این حوزه تعیین‌کننده است.

 وی با اشاره به اینکه از یک دهه اخیر موضوع بیت‌کوین به شدت مورد توجه کاربران در ایران قرار گرفته است گفت: ابهامات زیادی در خصوص ارز دیجیتال در تمام کشورها وجود دارد زیرا هیچ دولتی به صورت رسمی، مسؤولیت و پذیرش این موضوع را به عهده نمی‌گیرد.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه هیچ مبنای قانونی برای فعالیت در این بخش نداریم گفت: مجوز قانونی برای اشخاص فعال در این زمینه نیز صادر نشده و بانک مرکزی نیز صراحتا به صورت رسمی ممنوعیت فعالیت در این حوزه را اعلام کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.