معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی خواستار تعیین تکلیف واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی در خراسان رضوی شد.

واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی در خراسان رضوی تعیین تکلیف شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدکمال الدین میرجعفریان در شورای مسکن استان اظهار کرد: صنعت ساختمان در عین حال می‌تواند باعث ایجاد اشتغال شود زیرا ۱۳۰ رشته شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این صنعت مرتبط هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مسکن مهر و همچنین طرح اقدام ملی مسکن توانسته بخشی از نقشه راه برنامه مسکن در خراسان رضوی را به خود اختصاص دهد.

وی بیان کرد: مسکن مهر و همچنین طرح اقدام ملی مسکن جامعه هدف متفاوتی را در خود پوشش می‌دهند ولی آنچه که در این شورا مورد بحث و برسی قرار می‌گیرد در راستای نقشه راه مسکن این استان است و امیدواریم دستگاه‌های دیگر نیز به این موضوع اهمیت ویژه دهند.

میر جعفریان با اشاره به شعار سال که از سوی رهبر انقلاب اعلام شده است، افزود: باید اشتغال و اقتصاد این حوزه مورد حمایت قرار گیرد و در عین حال موانع موجود در این مسیر نیز بر طرف شود تا بازار پر طرفدار مسکن بتواند چرخه اقتصاد استان را فعال‌تر کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: آنچه که در سطح کلان کشور مصوب شده است ملاک عمل ما نیز خواهد بود و سعی ما رعایت ضوابط و مقررات این حوزه و برگزاری این جلسات برای افزایش همکاری در این مسیر است تا مشکلات پیش رو به نحو احسن بر طرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای جدید استان باید از ظرفیت هیأت مدیره شرکت‌ها برای اعمال تخفیف و در نظر گرفتن مشوق‌های مالی استفاده شود و این در حالی است که به عنوان مثال شهر جدید بینالود دارای ظرفیت بسیاری است که در طرح اقدام ملی مسکن می‌توان برای افزایش ظرفیت این شهر با مدیریت صحیح به خوبی استفاده کرد.

میرجعفریان افزود: باید ظرفیت مسکن مهر فاقد متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن مورد استفاده قرار گیرد و لازم است تا مسکن مهر فاقد مشکلات حقوقی در کمتر از یک ماه شناسایی و تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برخی افراد با سختی تمام توانسته‌اند واریز وجه خود را انجام دهند و از سوی دیگر برخی افراد در طرح اقدام ملی انصراف خود را اعلام کرده‌اند و یا به هر دلیل دیگر برای استفاده از این طرح، صلاحیت لازم را نداشته‌اند و به همین دلیل باید در اسرع وقت نسبت به مشخص شدن نفرات جایگزین اقدام شود.

وی بیان کرد: سازمان نظام مهندسی متولی تمام مباحث فنی این ساختمان‌هاست و اگر مهندس ناظر به هر دلیلی بنا را به لحاظ فنی مورد تأیید قرار نداده است باید به سرعت مشکل حل و تکلیف آن مشخص شود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.