مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ذخایر خونی در خراسان رضوی به واسطه شیوع کرونا با کاهش روبرو شده است.

کمبود شدید ذخایر خونی در خراسان رضوی/ فرصت شب‌های قدر را برای اهدای خون غنیمت بدانیم

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا اسلامی اظهار داشت: شیوع کرونا سبب کاهش اهدای خون شده است و این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده‌های آن همیشگی است و  ضرورت دارد همه ما احساس مسئولیت کنیم و به فکر هموطنان چشم‌انتظار دریافت خون باشیم و زنجیره نیکی‌ها را قطع نکنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه خون سالم نجات دهنده زندگی است افزود: با تدابیر در نظر گرفته شده و هماهنگی انجام شده با وزارت کشور و پلیس راهور، اهدا کنندگانی که برای اهدای خون در ساعات شبانه مراجعه می‌کنند با ثبت شماره پلاک وسیله نقلیه آن‌ها در سیستم موجود در پایگاه‌های اهدای خون استان، دیگر جریمه نخواهند شد و بنابراین با اطمینان خاطر برای اهدای خون می‌توانند اقدام کنند.

اسلامی تصریح کرد: برخی از اهدا کنندگان خون هم تمایل دارند در مناسبت‌هایی مانند شب‌های قدر خون اهدا کنند که با توجه به تصمیمات ستاد مقابله با کرونا منع تردد شبانه در شب‌های قدر اجرا نخواهد شد و اهدا کنندگان می‌توانند برای اهدای خون در این شب‌ها اقدام کنند.

وی همچنین به پایگاه‌های فعال این اداره کل در مشهد اشاره و بیان کرد: "پایگاه امام رضا (ع) " واقع در میدان شریعتی ابتدای خیابان دانشگاه، "پایگاه مهر" واقع در نبش ابوطالب ۳۳، "پایگاه شهید کریمی" واقع در بلوار شریعتی ۲۸ منطقه قاسم‌آباد و همچنین "پایگاه شهید سلیمانی" واقع در بلوار استقلال بین استقلال ۲ و ۴، این کلانشهر در طول ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱  هر شب تا یک بامداد فعال هستند.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: پایگاه های امام رضا (ع) و شهید سلیمانی همچنین در نوبت صبح از ساعت هشت تا ۱۳ هر روز برای پذیرش شهروندان داوطلب اهدای خون فعالیت دارند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.