معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی پس از نشست کارگروه تنظیم بازار استان از اختصاص سهمیه ویژه روغن، شکر خام و شکر سفید به استان خبر داد.

سهمیه جدیدی از کالاهای اساسی به خراسان رضوی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین، علی غفوری مقدم پس از نشست کارگروه تنظیم بازار استان که به ریاست استاندار خراسان رضوی و با حضور معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد اظهار کرد : سهمیه جدیدی از روغن، شکر، گوشت مرغ و گوساله منجمد  به استان اختصاص یافته است که طی هفته های آتی  جذب می شود.
وی افزود : در این جلسه جناب آقای قبادی ضمن تشکر از اقدامات استان در حوزه تنظیم بازار، عملکرد کارگروه تنظیم بازار استان را مثبت و مطلوب ارزیابی کرد.
معاون سازمان صمت استان ادامه داد: در این جلسه گزارشی از اقدامات استان در تنظیم بازار ارائه شد و مسائل، مشکلات و در خواستهای بخش خصوصی و واحدهای تولیدی در زمینه تامین روغن، شکر، گندم و آرد مطرح گردید و معاون امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی درخواستهای استان در زمینه کالاهای اساسی را مطرح نمود.
غفوری مقدم خاطرنشان کرد: معاون وزیر صمت ضمن پذیرش درخواست های استان مبنی بر تجدید نظر در سهم استان از کالای اساسی بر تامین شکر مورد نیاز صنف و صنعت استان تاکید کرد و مقرر شد از محل ۲۰۰ هزار تن برنامه توزیع جدیدکشوری، این نیاز بدون هیچگونه محدودیتی تامین شود.
وی اضافه کرد: همچنین در خصوص تامین روغن مورد نیاز استان، مقرر شد حداقل ۶ هزارتن از سهم ماهانه استان از محل کارخانجات استان تامین و این میزان هرماه ۲۰ درصد افزایش یابد.
وی تصریح کرد: در ارتباط با تامین صد هزار تن شکرخام برای کارخانجات قند استان، استفاده از ظرفیت واحدها و افراد توانمند برای واردات شکر خام مورد تاکید قرار گرفت.
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی در ادامه گفت: درخواست استان برای جایگزینی سهمیه برنج استان از محل پاکستانی یا هندی به جای تایلندی مورد موافقت قرار گرفت.
غفوری مقدم افزود:در خصوص  ورود موقت گندم برای بکارگیری ظرفیت خالی کارخانجات آرد استان قول پیگیری موضوع از طریق گمرک کشور داده شده است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.