لایحه نحوه اتصال خط ریلی مشهد - گلبهار به خطوط قطارشهری مشهد در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد به تصویب رسید.

نحوه اتصال خط ریلی مشهد - گلبهار به خطوط قطار شهری مشهد تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است، با عنایت به مصوبه آبان ماه سال ۹۶ شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، ادامه همکاری به منظور اتصال خط ریلی گلبهار به خط یک قطار شهری مشهد را به ارائه مطالعات برنامه زمان‌ بندی و مکانیزم اجرایی مناسب ارتباط خط ریلی گلبهار به خط سه قطار شهری مشهد و نیز پیشرفت مناسب عملیات اجرایی این اتصال منوط کند و گزارش اجرای آن را هر سه ماه یکبار به شورای اسلامی شهر مشهد ارائه نماید.
طبق این مصوبه، تصویب پروژه اجرایی سیستم ریلی شهر جدید گلبهار - مشهد در شصت و دومین جلسه شورای عالی ترافیک شهرهای کشور و پیش بینی اتصال خط ریلی گلبهار - مشهد به خط یک قطار شهری مشهد به منظور توزیع مسافر از ضروریات است.

طول مسیر راه‌آهن مشهد تا شهر جدید گلبهار ۴۰ کیلومتر و تا شهر چناران ۴۶ کیلومتر است. قطار سریع‌السیر مشهد - گلبهار - چناران،  مشهد را به شهر چناران در ۶۱ کیلومتری شمال این کلانشهر متصل می‌کند.

تصویب لایحه تعیین تکلیف بافت پیرامون حرم مطهر رضوی از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود.  
بر اساس این لایحه، با توجه به مکاتبه شهریور ماه پارسال شرکت بازآفرینی شهری ایران مبنی بر اعلام مخالفت با ادامه مفاد توافقنامه اسفند ۷۸ بین آن شرکت و شهرداری مشهد،  تعهدات باقیمانده و جاری شرکت یاد شده در طرح نوسازی و بهسازی بافت حرم مطهر رضوی بررسی و تصویب شد.
براساس این مصوبه به رغم بیش از ۲۰ سال استفاده از فرصت انحصاری مدیریت قطاع سه و  این بافت، تصرف و تملک املاک بیش از ۴۰ پروژه با وضعیت اولیه، اخذ پروانه با طرح تفصیلی مصوب و فروش آن با ارزش افزوده فراوان توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران در این بافت، شهرداری مشهد موظف است نسبت به تعیین تکلیف تعهدات باقیمانده شرکت یاد شده بر مبنای قوانین جاری و توافقنامه فی مابین، از طریق مراجع ذیربط نظیر دیوان عدالت اداری و محاکم عمومی دادگستری اقدام کند.
همچنین در جلسه علنی امروز به شهرداری مشهد اجازه داده شد، نسبت به نامگذاری خیابان وکیل‌آباد ۸۳ با حفظ شماره به نام استاد "محمود فرشچیان"، نامگذاری معبر فرعی قاضی‌ طباطبایی هفت جنب کانون وکلا با حفظ شماره به نام "وکیل" و نامگذاری ایستگاه آتش‌نشانی واقع در تقاطع بلوار ابوطالب و بلوار شهید موسوی قوچانی به نام "شهید موسوی قوچانی" اقدام کند.
تصویب لایحه نامگذاری چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نام "حاج قاسم سلیمانی" از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی مشهد بود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.