با وجود سیر نزولی و ریزش قیمت ارز، شورای رقابت در جلسه امروز خود افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را در سال ۱۴۰۰ صادر کرد.

شورای رقابت بار دیگر مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر کرد + جزئیات

قدس آنلاین: شورای رقابت در نهایت بعد از کش و قوسی چند ماهه در اعلام قیمتهای جدید انواع خودرو امروز در چهارصد و شصت و دومین جلسه خود تصمیم نهایی را برای افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد.

براساس تصمیم شورای رقابت، تمام کسانی که تا پایان سال ۹۹ برای خرید خودرو ثبت نام کرده اند و پیش پرداخت داشته اند مشمول دریافت سود نخواهند بود و افزایش قیمت نیز به آن ها تعلق نمی‌گیرد.

علاوه براین براساس تورم بخشی یک ساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسب تورم های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول و دوم سال ۹۹ و پس از اعمال متغییرهای کیفیت و بهره وری نهایتا برای شرکت ایران خودرو به طور متوسط ۸.۲ درصد و برای شرکت سایپا به طور متوسط ۸.۹ درصد افزایش قیمت تعیین شد.

برهمین اساس قیمت های فوق برای تمامی خودروهای مشمول دستورالعمل قیمت گذاری شورا، تا پایان شهریور ۱۴۰۰ اعمال و اجرا می شود.

یک منبع آگاه در شورای رقابت در گفتگو با صدا و سیما در پاسخ به این پرسش که در شرایط کاهش نرخ ارز چرا قیمت خودروها افزایش یافته است افزود: فقط نرخ ارز در این موضوع دخیل نیست بلکه نرخ تورم ۶ ماهه دوم سال ۹۹ برای خودروسازان لحاظ شده و بر اساس آن قیمت خودروها افزایش یافته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.