عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مجلس برای مهار گرانی مسکن ۲ قانون را مصوب کرد.

 دولت بازار مسکن را رها کرد/اقدامات مجلس برای مهار گرانی‌ مسکن

قدس آنلاین؛ اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه دولت در سال های گذشته در بحث تولید و عرضه مسکن نداشته است، گفت: در چند سال اخیر دولت این بازار را رها کرد و حضور  دلالان و سودگران در این بازار باعث گرانی در این حوزه شد.

وی با بیان اینکه عدم نظارت بر بازار مسکن باعث شد نه تنها خرید خانه برای قشر ضعیف جامعه تبدیل به رویا شده است، بلکه تمدید اجاره خانه هم برای این قشر سخت شده است، افزود:مجلس برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها و جلوگیری از دلال بازی در این بازار دو قانون را مصوب کرد که این قوانین مالیات از خانه‌های خالی و طرح جهش تولید و تأمین مسکن بود.

نماینده خاش در مجلس با تاکید براینکه  با کمبود عرضه مسکن در کشور مواجه هستیم، ادامه داد: در طرح جهش تولید و تأمین مسکن پیش بینی شده است سالیانه یک میلیون واحد مسکونی تولید شود که تمهیدات لازم برتی این کار نیز اندیشیده شده است.اگر این خانه‌ها تأمین شود می‌توان به کاهش قیمت نیز امیدوار بود.

 عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: مجلس درتلاش است تا سوءمدیریت دولت در بخش مسکن را جبران کند و تصمیمات اتخاذشده نیز دراین‌راستا مؤثر بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.