بیل و ملیندا گیتس پس از یک زندگی ۲۷ ساله و ۱۴۶ میلیارد دلار ثروت قصد جدایی دارند.

 جدایی  بیل گیتس از همسرش پس از ۲۷ سال زندگی مشترک/ سرنوشت دارایی ۱۴۶ میلیارد دلاری چه می‌شود؟

قدس آنلاین؛ به نقل از بلومبرگ، بیل و ملیندا گیتس که مالک یکی از بزرگترین ثروت‌های دنیا و بزرگترین بنیاد خیریه هستند، اعلام کردند قصد جدایی دارند.

 خبر جدایی این زوج پس از یک زندگی ۲۷ ساله توانسته صنعت فناوری، بهداشت جهانی، سیاستهای تغییرات جوی و مسائل اجتماعی مانند برابری زنان را تکان دهد.

 این زوج که مالک ۱۴۶ میلیارد دلار ثروت هستند هنوز هیچ توضیحی در مورد طرح‌های مالی خود نداده اند ولی اعلام کردند فعالیت در بنیاد خیریه خود را ادامه می‌دهند.

 گیتس و همسرش در بیانیه کوتاهی در توییتر اعلام کردند:«پس از تفکرهای بسیار در مورد روابطمان، به این نتیجه رسیدیم به ازدواج خود خاتمه دهیم. ما سه فرزند بزرگ کرده‌ایم و بنیادی را تأسیس کرده‌ایم که در سراسر جهان به مردم در داشتن یک زندگی سالم کمک می‌کند».

 بیل گیتس، موسس ۶۵ ساله مایکروسافت چهارمین فرد ثروتمند دنیاست و ملیندای ۵۶ ساله مدیر سابق شرکت مایکروسافت است که در حال حاضر بنیاد خیریه بیل و ملیندا را مدیریت می‌کند.

 طبق گفته سخنگوی این بنیاد خیریه هیچ تغییری در نقش آنها به وجود نیامده است و همچنان با همکاری یکدیگر برای تحقق استراتژی‌های بنیاد همکاری می‌کنند.

 خبر جدایی بیل گیتس و همسرش یکی از مهمترین خبرها در دنیای ثروتمندان پس از خبر جدایی جف بزوس و مکنزی اسکات در ۲۰۱۹ بوده است. جدایی این دو نفر باعث تقسیم سهام آنها در آمازون شد و خیلی زود مکنزی را به یکی از ثروتمندترین مردم دنیا تبدیل کرد.

 تقسیم ثروت بیل گیتس بسیار پیچیده تر از بزوس است. ثروت خالص گیتس از مایکروسافت می آید ولی سهام این شرکت ساخت نرم افزار کمتر از ۲۰ درصد از کل سرمایه‌های گیتس است. وی بیشتر سهام خود را به بنیاد خیریه بیل و ملیند منتقل کرده است.

این زوج در واشنگتن زندگی می‌کنند یعنی هر چیزی که پس از ازدواج آنها به دست آمده باید به طور مساوی بین زوجین تقسیم شود ولی این بدان معنا نیست که این ثروت کاملاً نصف می ‌شود. احتمالاً هیچ کس متوجه تقسیم این ثروت نشود چون قرار است طی قراردادهای خصوصی انجام شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.