سخنران حرم مطهر رضوی گفت: بهترین دعای شب قدر، طلب عاقبت بخیری و داشتن فرجام نیکو در این دنیا است.

طلب عاقبت بخیری، بهترین دعا در شب قدر است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ویژه برنامه دومین شب از لیالی پر فضیلت قدر و شب شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین، حضرت علی(ع)، که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: شب قدر شب رحمت، مغفرت و شب توبه و انابه به درگاه خداوند است.

وی تصریح کرد: این شب همانطور که در قرآن کریم نیز آمده افضل از هزار ماه است و بندگان مومن و خداجو سعی می کنند از ساعات این شب نورانی بهترین بهره را ببرند و از فضایل آن به نحو احسن برخوردار شوند.

خطیب حرم رضوی با بیان اینکه یکی از بهترین اعمال در این شب دعا کردن است افزود: بهترین دعایی که می توانیم در این شب در حق خود و دیگران داشته باشیم این است که عاقبت بخیری و حُسن عاقبت خود را از خداوند بخواهیم، چرا که عاقبت بخیری یعنی رستگار شدن و راه یافتن به بهشت برین و  در این شب باید از پروردگار بخواهیم بعد از هدایت، عاقبت امر ما را هم در این دنیا ختم به خیر کند.

حجت الاسلام رفیعی ابراز کرد: در زیارت عاشورا از خداوند می خواهیم زندگی و مرگ ما را همانند زندگی و مرگ حضرت محمد(ص) و اهل البیت(ع) قرار دهد زیرا این خاندان هم آغاز و هم فرجام نیکویی در این دنیا داشتند.

وی بیان کرد: زندگی همه ما در این دنیا یک آغاز و یک فرجامی دارد؛ چگونگی آغاز زندگی از دست ما خارج است ولی برای پایان و فرجام آن می توانیم برنامه ریزی و دعا کنیم تا خداوند بهترین عاقبت را در این دنیا نصیب ما کند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) ابراز کرد: ایشان در این حدیث نورانی سه راهکار برای عاقبت بخیر شدن معرفی کرده اند که نخستین راه آن بزرگ شمردن نعمت های الهی است.

وی اضافه کرد: دومین راهکار امام جعفر صادق(ع) برای عاقبت بخیری این است که از  نعمت های الهی برای ارتکاب گناه استفاده نکنیم؛ از چشممان برای تماشای صحنه های حرام، از زبانمان برای گفتن حرف های حرام و از گوشمان برای گوش دادن به موسیقی های حرام استفاده نکنیم.

این کارشناس مذهبی ابراز کرد: سومین راهکار برای عاقبت بخیر شدن از منظر امام صادق(ع) این است که به صبر و حلم خداوند مغرور نشویم. خداوند حلیم و ستارالعیوب است چنان که در بند آخر دعای جوشن کبیر می خوانیم «یا حَلیمُ لا یَعجَل» یعنی ای کسی که بسیار صبور هستی و در عِقاب ما شتاب نمی کنی.

وی عنوان کرد: درست است که حلم خداوند بسیار است و از گناهان ما پرده پوشی می کند ولی ما نیز باید مراقب اعمال خود باشیم چرا که گاهی ارتکاب گناه موجب برافروختن آتش خشم و غضب خداوند می شود.

در ادامه ویژه برنامه شب قدر حرم مطهر رضوی، آیین قرآن به سر توسط حجت الاسلام رفیعی اجرا شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.