رای الیوم به نقل از برخی منابع آگاه سیاسی نوشت که دولت آمریکا به سمت قطع کامل روابط با جنبش اخوان المسلمین در حال حرکت است.

رای الیوم: دولت بایدن در پی قطع روابط با اخوان المسلمین است

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، این منابع گفتند که تصمیم مذکور در سطح سیاست‌ها و روابط بین المللی، عواقبی خواهد داشت و قطر و ترکیه کاملاً از این رویکرد جدید دولت آمریکا آگاه هستند.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده چندین بار فاش کرده بود که در حال بررسی امکان درج گروه اخوان المسلمین به عنوان تشکیلات تروریستی است، گزارش های متعددی درباره خشنودی اخوان المسلمین از انتخاب رئیس جمهور جو بایدن و بازگشت دموکرات‌ها به کاخ سفید سخن گفتند.

بیشتر گزارش‌های تخصصی به روابط ایالات متحده با این جنبش جهانی از دهه ۱۹۵۰ اشاره دارد که در دوره حمله شوروی سابق به افغانستان تقویت شده و در دوران حکومت حسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین مصر رو به افول نهاده است، اما این جنبش در جریان آنچه که به بهار عربی و به قدرت رسیدن جریان‌های سیاسی اسلام‌گرا در چندین کشور عربی معروف است، با قدرتی بیشتر از 10سال قبل بازگشت.

به نظر می‌رسد که رئیس جمهور بایدن تصمیم گرفته تا از رویکرد رئیس جمهور اوباما در تعامل با این تشکیلات دور شود و راه ترامپ، سلف خود را دنبال کند، اما به روشی با شدت کمتر و از طریق قطع روابط با رهبری این تشکیلات که در راستای رویکرد گسترده‌ تری است که تمام جنبش‌های اسلام سیاسی را رد می‌کند.

رئیس جمهور جو بایدن هنگامی که به عنوان معاون اوباما فعالیت داشت، مخالف برکناری حسنی مبارک و به قدرت رسیدن اخوان المسلمین در سال ۲۰۱۱ بود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.